Kas mokės už rajono kelius?

keliaiRita PLAUŠINAITYTĖ
 
Savivaldybėje netyla kalbos apie mokestį už vietinės reikšmės rajono kelius, kuris buvo patvirtintas rajono tarybos gegužės 28 d. posėdyje. Pagal šį sprendimą didžiagabaričių transporto priemonių vairuotojai nuo liepos 1 d. veždami tam tikrą viršsvorį privalėtų turėti leidimus, kurie išduodami savivaldybės Ūkio skyriuje. Tačiau nuo šio sprendimo patvirtinimo tarp gyventojų netyla kalbos, kas ir kada privalės mokėti mokestį ir kas kontroliuos šio įstatymo laikymąsi.
 
Nuotr. „Leidimus privalės turėti tos transporto priemonės, kurių masė ir gabaritai viršija leistinas normas ir kurie veža nedalomą krovinį“, - teigė G. Vedegys.
 
Vežėjus kontroliuos seniūnai?
 
Patvirtinus mokestį už naudojimąsi rajono savivaldybės vietinės reikšmės viešaisiais keliais, du kartus prie apvalaus stalo sėdo tartis visų suinteresuotų šiuo mokesčiu vežėjų ir kontrolierių grupės – ūkininkų, kelių policijos, techninių transporto priemonių apžiūrų ir miškininkystės atstovai. Nuo pat sprendimo patvirtinimo pradžios kilo klausimas, kas ir kaip kontroliuos šio įstatymo laikymąsi.  Paskutiniame seniūnų pasitarime tokį klausimą iškėlė ir seniūnai. Tuomet į pasitarimą atėjęs Ūkio skyriaus vedėjas Kęstutis Kuncaitis vietos valdininkų prašė, kad pastarieji praneštų, kai pastebės, jog jų seniūnijose sunkiasvorės transporto priemonės sugadina kelius. Tąkart seniūnams iškilo dar vienas aktualus klausimas apie miško vežėjus. „Ne paslaptis, kad vieni mišką kerta, kiti veža, o dar kiti parduoda, kas juos sukontroliuos?“ - klausė seniūnai. Ūkio skyriaus vedėjas tuomet atsakė, kad už miško vežimą atsako siuntėjas, t. y. miško savininkas. Vadinasi, pastarasis ir privalo mokėti mokestį už kelius, jeigu transporto priemonės viršija leistiną svorį arba neatitinka nustatytų gabaritų parametrų. Tačiau dauguma seniūnų sakė, kad toks sprendimas prasilenkia su logika, juk mišką kartais parduoda vyresnio amžiaus žmonės, kurie net tiksliai nežino, kur jis yra, ką jau kalbėti apie tuos, kurie jį kerta ir veža,- pastarųjų miškų valdytojai kartais nė akyse nebūna matę. Bet toks sprendimas jau yra priimtas ir miško valdytojams teks patiems atsakyti už savo miškų išvežimą.
 
Ūkininkams leidimų reikės ne visada

Panašūs klausimai kilo ir ūkininkams – kiek ir kada reikės mokėti už kelius? Nepasitenkinimą nauja tvarka išreiškė ir rajono meras Juozas Bertašius, paskutiniame pasitarime jis išsakė visų rajono žemdirbių nuomonę.

„Kaip ūkininkui per darbymetį pasisverti savo transportą, kiek žemdirbių turi svarstykles? Galų gale, ar jie tam turi laiko, kai vyksta pats darbymetis? O kas sukontroliuos visus rajono žemdirbius ir ūkio bendroves, kurie veža viršsvorį, kurie ne?“- klausė meras.

Ar ūkininkams reikės mokėti už kelius,  domėjosi ir rajono ūkininkų sąjungos vadovas Rimantas Valiukas. Anot jo, jeigu ši tvarka liečia daugumą rajono žemdirbių, tai jiems reikės smarkiai susiveržti diržus, nes kainos, kurias patvirtino savivaldybė, yra „kosminės“.

Ūkio skyriaus vedėjas K. Kuncaitis aiškino, jog šį sprendimą savivaldybė priėmė neatsitiktinai. Jo priėmimui įtakos turėjo Lietuvos automobilių kelių direkcija. Anot K. Kuncaičio, problema yra ta, kad kelio savininkas  vietinės reikšmės rajono kelius turi teisę uždaryti, jeigu sunkiasvorės transporto priemonės veždamos viršsvorį juos sugadina.

„Šita problema yra  ypač aktuali pavasarinio polaidžio metu arba žiemą, kai kelio danga yra netvirta dėl oro sąlygų. Blogiausia yra tai, jog kelio savininkas gali uždaryti sugadintą kelią, ir tada juo nebus galima važiuoti net išsiėmus leidimą. Su valstybiniais keliais yra kitaip – ten leidimą išsiėmei ir važiuok toliau, rajono keliams ta tvarka negalioja“, - komentavo K. Kuncaitis.

Pasak Ūkio skyriaus vedėjo,  mokestį už naudojimąsi vietinės reikšmės keliais privalo turėti visos savivaldybės.

„Ūkininkams ir kitų didžiagabaričių transporto priemonių valdytojams šio mokesčio bijoti nėra ko, jeigu jie neveža viršsvorio ir veža birų, dalomą krovinį“,- aiškino  Ūkio skyriaus vedėjas.

Pastarajam pritarė ir antrino Šakių kelių policijos poskyrio inspektorius Gintautas Vedegys, kuris aiškino, jog vežant birų krovinį transporto priemonės valdytojams leidimų išsiimti nereikės.

„Leidimus privalės turėti tos transporto priemonės, kurių masė ir gabaritai viršija leistinas normas ir kurie veža nedalomą krovinį. Nedalomas krovinys yra toks, kurio negalima išskaidyti į atskiras dalis, tai gali būti ekskavatorius, kombainas, turbina ar panašūs kroviniai“,- sakė G. Vedegys.

Pasirodo, jog vadinamiems „dalomiems“ kroviniams leidimai nėra išduodami, tai reiškia, kad vežant ar žemės ūkio produkciją, ar miško resursus ir  neviršijant leistino ašių apkrovimo ir gabaritų parametrų leidimų nereikės.

„Tai yra vežėjų sąžinės reikalas“,- sako K. Kuncaitis.
 
Praktika atskleidžia įstatymo spragas

Anot policijos inspektoriaus G. Vedegio,  dažnai pasitaiko atvejų, kai medienos vežėjai yra susitarę tarpusavyje su miško savininkais dėl naudojimosi miško keliais, todėl  sugadinusių kelius vežėjų  policijai nepavyko nubausti. Tvarka, jog atsakys miško valdytojas, gali pakeisti esamą situaciją.

Prakalbus apie vežėjų kontrolę paaiškėjo dar vienas įdomus faktas – pasirodo, kad savivaldybės įgalioti tarnautojai ir kelių policijos pareigūnai kontroliuos tik tuos vežėjus, kurie yra išsiėmę leidimus. Be to, šis sprendimas, kad būtų apmokestintas sunkiasvoris transportas, mūsų rajone nėra naujiena – jis buvo priimtas jau 2005 m. Tada savivaldybės administracijos leidimo gabenti nedalomą krovinį mūsų rajone paprašė tik vienas asmuo, kuris tada vežė į savo ūkį nedalomą krovinį...

Sunkiasvores transporto priemones gali kontroliuoti ne tik mūsų rajono kontrolieriai, bet ir Valstybinė transporto inspekcija, kuri turi teisę tikrinti ir vietinės reikšmės rajono kelius. Rajono kelių policijos poskyris specialių svarstyklių, pasirodo, neturi, tačiau, anot G. Vedegio, galima pasisamdyti privačias įmones, kurios suteikia reikiamas paslaugas. Ūkio skyriaus vedėjas K. Kuncaitis ramina vežėjus, kurių transporto priemonės matmenys nedaug viršys leistinas normas, - jie baudžiami nebus.

„Jeigu didžiagabaritės transporto priemonės aukštis viršys iki 10 cm, plotis – 9 cm, ašies apkrova viršys 0,6 tonos, o bendroji transporto priemonė neviršija daugiau kaip toną, - leidimų išsiimti nereikės“,- aiškino K. Kuncaitis.

Mokesčio už naudojimą vietinės reikšmės savivaldybės keliais aprašą, administravimo ir leidimų išdavimo tvarkos nustatymus, tarifus galima rasti savivaldybės internetinėje svetainėje. Čia taip pat rasime ir rajono savivaldybės vietinių kelių, kuriais važiuojant sunkiasvorėmis transporto priemonėmis reikalingi leidimai, sąrašą.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip kovoti prieš žiaurų elgesį su gyvūnais?

klausimelis 04 26Mindaugas iš Zapyškio:

Nepriklausomai, kur laikomas šuo, ant grandinės ar voljere, reikia jam sudaryti sąlygas. Nelaikyčiau žiauriu elgesiu su gyvūnu, jei jis ant grandinės gali lakstyti po visą kiemą. Kartais grandinė gali suteikt šuniui daugiau laisvės nei gyvenimas voljere. Manau, ir dabar yra numatytos pakankamai griežtos bausmės kovai prieš žiaurų elgesį su gyvūnais, nes, kiek žinau, yra ir baudžiamoji atsakomybė – laisvės atėmimo bausmė.

klausimelis 04 26 2

Lina iš Šakių:

Manau, kad pririšti šunį prie grandinės nėra blogai, bet tokie įvykiai, kai norima jais atsikratyti itin žiauriais būdais, yra netoleruotini. Jei jau nėra galimybės ar noro laikyti šuns ar katės, galima kreiptis į gyvūnų globos įstaigas, bet ne kažkur išvežt ir atsikratyt. Manau, kad už žiaurų elgesį su gyvūnu bauda nuo 200 iki 1 tūkst. eurų jau būtų žmogui bausmė.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.