Violeta SEREDŽIUVIENĖ
Šiais metais valstybės įmonė „Regitra“ įgyvendino nemažai naujovių,- kai kurios buvo sutiktos palankiai, dėl tam tikrų pakeitimų kilo nemažai diskusijų. Nuo 2015 metų „Regitra“ būsimiems eismo dalyviams žada ir vėl tam tikrų naujų pakeitimų.
Nuotr. Ne tik vairavimo instruktorių, bet ir pačių būsimųjų vairuotojų manymu, ne visada šalia sėdintis instruktorius gali užkirsti kelią klaidingam nepatyrusio vairuotojo manevrui.
Nuo kitų metų pradžios būsimiems vairuotojams teks savo vairavimo įgūdžius demonstruoti ne „Regitros“ aikštelėje, kaip buvo iki šiol, bet iš karto kartu su egzaminatoriumi praktinio egzamino metu važiuoti į miesto gatves. Tokia nauja tvarka bus numatyta tiems „Regitros“ klientams, kurie laikys egzaminą ir sieks gauti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Be to, svarstoma ir apie naujo egzaminų mokesčio įteisinimą. Šiuo metu galioja tvarka, pagal kurią aikštelėje egzamino neišlaikę ir į gatves neišvažiavę vairuotojai už perlaikymą mokėdavo 24,50 Lt. Įvedus praktinio B kategorijos vairavimo egzamino pakeitimus, mokestis už automobilio nuomą nebus skeliamas į dvi dalis. Numatyta, kad laikant vairavimo egzaminą, nebeliks pratimo ant estakados, taip pat įsibėgėjimo ir stabdymo užduočių. Visi kiti pratimai – automobilio statymas statmenai, įstrižai arba lygiagrečiai, apsisukimas ir važiavimas atbuline eiga su posūkiu ir toliau išliks, tačiau juos jau teks atlikti gatvėje.
Nuostolių gali patirti kitų automobilių savininkai
Tokiu būdu siekiama gerinti mokymo kokybę ir priartinti egzaminą prie realių eismo sąlygų bei situacijų, su kuriomis vairuotojas susidurs kasdien. Tuo tarpu „Rigveda“ mokymo centro, kurio vairavimo mokykla veikia ir Šakiuose, vadybininkės Živilės Špirkauskienės bei centro instruktorių nuomone, toks egzaminų tvarkos pakeitimas kelia rimtų abejonių. „Nepatyrusiam žmogui parkuojantis prie automobilių tiesiog gatvėje, iš tiesų iškils realus pavojus šiems automobiliams, - jie tiesiog gali būti apgadinti, o jų savininkai patirs nuostolių ir nepatogumų. Gal reikėjo ieškoti kitokios išeities,- sakykim, panaudoti automobilių muliažus ir taip mokyti būsimuosius vairuotojus teisingai parkuoti automobilį“,- sakė vadybininkė Ž. Špirkauskienė. Nepaslaptis, jog vairavimo mokyklose mokosi skirtingų gebėjimų žmonės, tad ir išvažiuoti į gatvę kiekvienam žmogui reikia skirtingo pasiruošimo. „Vieniems užtenka ir 15 važiavimų, o kitiems tikrai dar jų pritrūksta. Įvertindami žmogaus gebėjimus ir pasiruošimą laikyti egzaminus, instruktoriai žmonėms siūlo dar papildomai pasimokyti, tačiau vieniems finansinės galimybės to daryti neleidžia, kitiems trukdo dar kitokios aplinkybės. Daugelis nori, kad kursai truktų kuo trumpiau ir kainuotų kuo mažiau“,- neslėpė esamos situacijos „Rigveda“ vadybininkė Ž. Špirkauskienė.
Maršrutą nurodys pats instruktorius
Kaip numatyta naujojoje tvarkoje, praktinio vairavimo egzamino metu lygiagretus automobilio statymas nebūtinai bus atliekamas tarp dviejų automobilių. Atskirais atvejais tai gali būti daroma už pasirinktos transporto priemonės ar prieš ją. Keisis ir dar vienas egzaminavimo aspektas – nebeliks kompiuterio automatiškai parenkamų maršrutų. Kelią savo nuožiūra diktuos egzaminuotojai, tačiau būsimieji vairuotojai privalės įveikti tris kontrolinius taškus. Taip pat teisės aktuose nustatyta, kad egzaminas negali trukti trumpiau nei 25 minutes. Kitų kategorijų egzaminams panaši metodika nebus taikoma.