„Peticijų komisijos nagrinėjimo procedūros yra gana painios ir mes galime nagrinėti tik jos kompetencijai priskirtus klausimus“, – sakė E. Pilypaitis.
Todėl susipažinus su peticija ir pamačius, kad ji neatitinka reikalavimų dėl formos, birželio 1 d. buvo išsiųstas prašymas nurodytu elektroniniu paštu, kad reikia pataisyti formą ir nurodyti pareiškėjo vardą, pavardę, asmens kodą ir gyvenamąją vietą. Nors tai tik formalumai, nei klubo „Vėjas“ atstovai, nei prezidentas Mindaugas Balčiūnas peticijos nepataisė, į išsiųstą laišką nesureagavo, kaip ir kvietimą dalyvauti posėdyje. Telefono numeris, kuriuo būtų galima susisiekti, peticijoje nurodytas nebuvo.
„Gaunasi kuriozai. Jie nori būti įtraukti į klausimų svarstymą, yra kviečiami, bet jų nėra, o mes dėl jų interesų turime gaišti savo laiką“, – posėdžio metu kalbėjo Bernardinas Petras Vainius.
Kęstutis Smirnovas pastebėjo, kad per jo darbo praktiką rajono taryboje tai tik antroji peticija, tad ragino atsižvelgti į žmonių iniciatyvumą spręsti savo klausimus.
„Svarbiausia, kad pagaliau pajudino akmenį ir gal bent kažkas šiuo klausimu pradės keistis“, – teigė K. Smirnovas.
Vienbalsiai nuspręsta nagrinėti peticiją be trūkumų pašalinimų.
Nukreipė ministerijai
Peticijos esmė, kad joje prašoma įrengti dviračių taką maršrutu Šakiai–Zypliai, taip pat plėtoti infrastruktūrą bei įtraukti klubo atstovus į savivaldybėje svarstomus klausimus, kurie susiję su dviračių takų infrastruktūros kūrimu, gerinimu, plėtojimu. Dėl dviejų paskutinių klausimų per daug diskusijų nekilo ir jiems pritarta. Sudėtingiau su prašymu įrengti dviračių taką Šakiai–Zypliai, nes kelias patikėjimo teise priklauso VĮ „Marijampolės regiono keliai“ ir, kaip aiškino Ūkio skyriaus vedėjas Kęstutis Kuncaitis, savivaldybė į ne jai priklausantį turtą kištis neturi teisės. Todėl nuspręsta peticiją su daugiau nei 2 tūkst. parašų nukreipti ir į Susisiekimo ministeriją, ir į „Marijampolės regiono kelius“ bei prašyti lėšų. Be to, meras Juozas Bertašius jau lankėsi ministerijoje ir peticiją įteikė viceministrui Algiui Žvaliauskui.
Nors anksčiau dviratininkai siūlė, kad dviračių takas galėtų būti tiesiamas ir greta kelio ar netgi pasiesarčiu, Peticijų komisija nusprendė, kad derinant klausimus su privačių valdų savininkais atsirastų dar daugiau keblumų.
Supažindino
Posėdžio metu Ūkio skyriaus vedėjas aiškino, kokie artimiausiu metu planuojami darbai dėl dviračių takų tiesimo. Tad jau parengtas techninis projektas dėl dviračių tako naujųjų kapinių link, taip pat bus galima dviračių taku nuvažiuoti iki Valiulių tvenkinio, nedidelė atkarpa bus įrengta ir Girėnuose. Visgi B. P. Vainius atkreipė dėmesį, kad dviratininkai nori ne mažų ir trumpų atkarpų, bet ilgesnių distancijų. K. Kuncaitis sakė, kad viskas įmanoma, tik... reikia pinigų, o jų, kaip visada, nėra. Be to, dviratininkai kėlė klausimą, kad dviračių takų danga turėtų būti asfaltas, o ne trinkelės. Posėdžio metu konstatuota, kad asfaltuojami gali būti tik užmiestyje tiesiami dviračių takai. Mieste gali būti klojamos tik trinkelės.
Svetima gėda...
Komisijos pirmininkas E. Pilypaitis susitikimo metu perskaitė ir neseniai į savivaldybę atsiųstą raštą. Tiesa, tokio pobūdžio nusiskundimų gaunama gana dažnai ir ne vienas. Kalba eina apie panemunės dviračių takus, kurie išreklamuoti gana plačiai, informacija paskleista, o jais pravažiuoti kai kur galima tik... džipu. Juokas pro ašaras, bet nori nenori, aplanko svetima gėda, nes buvo investuoti didžiuliai pinigai, akis bado nešienautos pievos ir jomis beklaidžiojantys ir pravažiuoti bandantys turistai.
„Lankstinukuose, kuriuos gavome turistinių mugių Vilniuje metu, bei internete yra pažymėtas ir aprašytas puikus 65 km ilgio maršrutas. Kadangi esame daug važiavę ir žinome, kaip žymimi dviračių takai kituose parkuose, mes net nesuabejojome, kad tai gali būti netiesa“, – rašoma atsiųstame laiške.
Tačiau tuoj pat pažeriami klausimai, ar trasą reklamuojantys bandė pravažiuoti siūlomu maršrutu, ar žino, kad nėra net menkiausios nuorodos, kur pasukti.
„Gal kartais bandėte pravažiuoti atkarpą tarp Ilguvos ir Kidulių arba bent įsivaizduojate, kaip tai atrodo? Kur pasukti į kelią palei Nemuną? Kaip atskirti, kuriuo keliuku tęsti kelionę privažiavus bet kokį kelių išsišakojimą? Kur pakilti ir važiuoti žvyrkeliu? Kaip važiuoti žvyrkeliu, kuris yra padengtas laisva skalda ir ištisai duobėtas? Prašome neklaidinti turistų. Prieš reklamuodami šį maršrutą turėtumėte išsiaiškinti, kokį produktą siūlote“, – rašo dviratininkė, besidžiaugianti, kad šios kelionės, kurią vadina visišku nesusipratimu, nepasiūlė draugams užsieniečiams.
Tad tiek E. Pilypaitis, tiek K. Smirnovas kalbėjo, kad reikia prisižiūrėti tai, ką turime. Apie panemunių projektą komisijos nariai kalbėjo, kad jis tiesiog numestas, pamirštas ir toliau neplėtojamas, nors tikriausiai tokia galimybė yra. B. P. Vainius svarstė, ar seniūnija negali bent jau nusišienauti pievą.