Šakiuose Birutės gatvėje įsikūrus Lietuvos pašto skyriui, net po gatvės remonto tapo sunku pravažiuoti pro gatvėje pastatytus automobilius. Klausimas dėl techninių eismo reguliavimo priemonių įrengimo šioje gatvėje dar sausį buvo sprendžiamas savivaldybės Eismo saugumo komisijos posėdyje. Buvo priimtas sprendimas pritarti draudžiamųjų kelio ženklų „Stovėti draudžiama“ įrengimui. Tiesa, ženklų minėtoje gatvėje kol kas nėra, tačiau apie jų įrengimą išgirdę čia įsikūrusių ir kitų įmonių savininkai nepritaria šiam sprendimui, pasigenda ir komunikacijos su jais pačiais.
Pasak Eismo saugumo komisijos pirmininko, vicemero Egidijaus Peleckio, gyventojai nuolat skundžiasi, kad Birutės gatvė darbo laiku užstatyta čia įsikūrusios AB Lietuvos paštas darbuotojų automobiliais ir gatvėje neįmanoma automobiliais prasilenkti, tapo problema važiuoti atkarpa tarp E. Steponaičio ir V. Grybo gatvių. Komisijos nariai, aptarę situaciją ir įvertinę aplinkybes, nutarė pritarti draudžiamųjų kelio ženklų poreikiui Birutės gatvėje ir siūlyti savivaldybės administracijos Ūkio ir investicijų skyriui organizuoti dviejų draudžiamųjų kelio ženklų Nr. 333 („Stovėti draudžiama“) įrengimo darbus.
Kol kas draudžiamieji ženklai minėtoje Birutės gatvės atkarpoje neįrengti, nes, pasak E. Peleckio, tik šiandien, tai yra kovo 15-ąją, savivaldybės tarybai patvirtinus Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas, bus užsakomos visos pagal pateiktą poreikį Techninės eismo reguliavimo priemonės.
„Mano žiniomis, pašto pastate atsiras ir daugiau verslo įmonių. Todėl manau, kad pastato savininkas privalo organizuoti ir automobilių stovėjimo aikšteles. Teko kalbėtis su savininku, jis tas aikšteles šiais metais kaip ir planuoja įrengti ar praplėsti, – kalbėjo vicemeras. – O dėl čia įsikūrusios „Namai visiems“ organizacijos, tai jie turi vidinį kiemą, įvažiavimą, kuriuo gali naudotis. O pagal įstatymą įstaigos turi susitvarkyti automobilių stovėjimo aikšteles.“
Dar praeitą savaitę nuvykus į Birutės gatvę pasižiūrėti situacijos, dešinėje kelio pusėje tiek prie pašto, tiek prie VšĮ „Namai visiems“ stovėjo vienas kitas automobilis. Tiesa, pravažiuojantiems automobiliams tai nesukėlė didelio nepatogumo. Čia sutikta „Namai visiems“ direktorė Giedrė Šedbarienė pasidžiaugė, kad problema buvo svarstoma ir ieškoma sprendimų, kaip palengvinti transporto judėjimą Birutės gatve, bet...
„Nuliūdino tai, kad mūsų organizacijos, kuri veikia šioje gatvėje, atstovai nebuvo pakviesti į posėdį, kuriame buvo svarstomi sprendimai problemai spręsti. Net raštu nebuvome informuoti apie būsimus pokyčius. Nepuolame sakyti, kad priimtas sprendimas dėl ribojimo statyti automobilius yra blogas, tačiau jaučiame nerimą, kad asmenys su negalia, atvykę į mūsų įstaigą, kuri teikia socialines paslaugas, neturės galimybės rasti vietos pasistatyti transporto priemonės. O pasistačius toliau gali susidurti su sunkumais iki mūsų ateiti ar atvažiuoti neįgaliojo vežimėliu, – kalbėjo G. Šedbarienė. – Vidiniame kieme turime erdvės statyti tris automobilius, tačiau ten yra patekimas į sandėlį, todėl statome tik tarnybines arba darbuotojų asmenines transporto priemones, kad prireikus patekimas į sandėlį būtų atlaisvintas. Todėl norėtume dialogo su atsakingais asmenimis.“
Savo nuomonę dėl minėtos gatvės išsakė ir kalbintas Eismo saugumo komisijos narys, savivaldybės tarybos narys Valdas Stankūnas.
„Manau, automobilių parkavimo klausimas turėjo būti sprendžiamas prieš paštui persikeliant į Birutės gatvę. Nors prie pašto pastato yra tarnybiniams automobiliams stovėti skirta aikštelė, tačiau tiek Birutės gatvėje, netgi aplinkinėse gatvėse dažniausiai stovi ir pašto darbuotojų, pašto klientų ir čia įsikūrusių įstaigų asmeniniai automobiliai. Eismo saugumo komisijos tikslas, priimant sprendimus, priemonėmis užtikrinti saugų eismą – kalbėjo V. Stankūnas. – Be abejo, nesu kategoriškas, kad tik draudžiamų ženklų pristatykim. Žmogui turi būti kuo patogiau, bet jeigu nėra kitos išeities... Nepritariu siūlymui čia įrengti vienos krypties eismą.“
Šakių seniūno Daliaus Jasevičius teigimu, kad minėtoje gatvėje būtų išspręsta automobilių stovėjimo problema, tiek paštas, tiek socialinė įstaiga galėtų patys galvoti apie automobiliams statyti skirtų jau esamų aikštelių tvarkymą ar plėtrą.
„Nemanau, kad, turėdami siaurą gatvelę, turime dabar visi statyti automobilius. Ne išeitis, manau, yra ir prieštarauti ženklo pastatymui. Problemą Birutės gatvės atkarpoje matome visi. Anksčiau šioje atkarpoje buvo vienpusis eismas“, – prisiminė miesto seniūnas.
Dėl situacijos Birutės gatvėje pakomentavo ir AB Lietuvos paštas komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas. Jo teigimu, nurodytoje gatvėje stovi ne tik pašto klientų, bet ir kitų miesto gyventojų automobiliai.
„Be to, svarbu paminėti, kad pastate, kur įsikūręs pašto skyrius, veiklą vykdo ir keletas kitų įmonių, kurių lankytojai ar darbuotojai galimai taip pat stato automobilius. Šalia pastato esančios automobilių stovėjimo aikštelės šiuo metu plėsti neplanuojama“, – raštu redakcijai atsakė pašto atstovas.
Lankantis Birutės gatvėje ir susitikus su pastato, kur įsikūręs Lietuvos pašto skyrius, savininku, šis tvirtino, kad taip pat nežinojo apie jokius Eismo saugumo komisijos priimtus sprendimus bei planuojamus pastatyti draudžiamuosius ženklus.
„Po pietų ta gatvė būna tuščia, jokio stovinčio automobilio. Didelės problemos aš čia nematau. Galbūt per pietus daugiau būna pastatytų ant gatvės automobilių. Pašto darbuotojai automobilių čia nesistato, kalbėjausi su pašto vadove, – tikino pašnekovas. – Taip, mano planuose yra automobilių stovėjimo aikštelių sutvarkymas prie pašto pastato. Tačiau jeigu su mumis būtų kalbėjęsi, pasikvietę į posėdį, būtume visi ieškoję sprendimų, taręsi, kaip spręsti situaciją. O ne tik uždrausti.“