Nuotr. Beveik visos medžiagos, iš kurių pagamintas akumuliatorius, yra perdirbamos ir panaudojamos dar kartą – skalbimo miltelių, trąšų gamybai ir kitiems gaminiams.
Norint, kad automobilio akumuliatorius tarnautų kuo ilgiau, svarbu ne tik jį tinkamai pasirinkti, bet ir prižiūrėti. Akumuliatoriais prekiaujančios bendrovės „Rytas“ vadovas Robertas Matijošaitis pataria, , kad akumuliatorių reikia pasirinkti pagal savo automobilį – ir pagal dydį, ir pagal talpą. Dydis svarbu todėl, kad akumuliatorius gerai prisitvirtintų automobilyje ir nesislankiotų į šalis. Talpumas svarbu todėl, kad jo energijos pakaktų automobilio sistemoms aptarnauti. Tačiau nebūtina pirkti paties talpiausio – jei jis netinkamas automobiliui, generatorius gali jo visiškai neįkrauti.
Jei įsigijote naudotą automobilį, keičiant akumuliatorių svarbu žinoti, kur automobiliu anksčiau buvo važinėta. Jei transporto priemonė atkeliavo iš šiltesnių kraštų, pavyzdžiui, Ispanijos, gali būti, kad jam reikalingas kiek galingesnis akumuliatorius, nei iki šiol jame buvo. Tokiam pačiam automobiliui Ispanijoje gali būti naudojamas 36 ampervalandžių (Ah), o Skandinavijos šalyse -55 ar net 62 Ah akumuliatorius.
R.Matijošaičio manymu, parašytais amperais aklai tikėti nereikėtų, ypač abejotinose prekybos vietose, - jei daugelio parduodamų akumuliatorių srovė yra, tarkim, 400 A, o ant perpus pigesnio akumuliatoriaus parašyta 800A - tokio pirkti nepatartina.
Pasitaiko neatsakingų verslininkų, kurie labai pigiai parduoda gaminius su nežinomo gamintojo vardu, pažada nerealų garantinį laiką, o kai iškyla problemos, jie paprasčiausiai dingsta. Todėl nerekomenduojama sprendimą priimti tik pagal gaminio kainą – derėtų pasidomėti ir prekės ženklu, ir garantijos sąlygomis, kurias save gerbiantys verslininkai paprastai pateikia raštu. Kilus abejonių dėl prekybininko patikimumo, geriau rinktis kitą variantą, kad nebūtumėte apgautas.
Pakrautas akumuliatorius neužšąla
Kaip žinia, akumuliatoriaus ilgaamžiškumas priklauso nuo jo pradinio įkrovimo dydžio, lauko temperatūros, poringumo, difuzijos, sieros rūgšties koncentracijos ir kiekio.
Žiemą kartais tenka išgirsti priekaištus, kad akumuliatorius užšalo. Deja, specialistas primena, kad užšąla vanduo tik išsikrovusiame akumuliatoriuje. Pilnai įkrauto akumuliatoriaus elektrolitas gali užšalti prie 65 laipsnių šalčio, o to Lietuvoje dar nebuvo ir, tikėtina, nebus. Tokiais atvejais, kai akumuliatorius užšąla, reikia atkreipti dėmesį į automobilio techninę būklę, reikia išsiaiškinti, kokios gali būti akumuliatoriaus išsikrovimo priežastys, ir tik tada kaltinti akumuliatoriaus pardavėjus.
Tam, kad akumuliatorius tarnautų kuo ilgiau, reikėtų laikytis keleto elementarių taisyklių. Pirmiausia reikia nepalikinėti įjungtų automobilio žibintų, išjungus degimą kuo mažiau klausytis radijo, neužvedus automobilio nejungti kondicionieriaus ar šildymo. Taip pat nerekomenduojama jungti nešiojamą kompiuterį, telefoną ar kitus priedus prie automobilio maitinimo lizdo, kai automobilis neužvestas. Automobilyje sumontuota galinga garso aparatūra reikalauja papildomos energijos, tad į tai taip pat reikėtų atsižvelgti – galbūt reikalingas galingesnis generatorius, kad akumuliatoriaus tarnavimo laikas labai nesutrumpėtų. Aišku, blogai veikiantis ar visai neveikiantis automobilio generatorius taip pat labai greitai išsekins akumuliatorių. Tai veiksniai, kurie ypač dažnai pasitaiko ir kurių tikrai galima išvengti, taip prailginant automobilio akumuliatoriaus tarnavimo laiką.
Seno akumuliatoriaus neišmeskite
Jei jau įsigijote naują akumuliatorių, svarbu dar ir nepamiršti teisingai sutvarkyti senąjį. Jei jį išmesite kur pamiškėje ar į buitinių šiukšlių konteinerį, aplinkosaugininkai gali nubausti bauda, kurios dydis gali siekti net 400 litų. Tad rekomenduotina seną akumuliatorių pristatyti perdirbėjams, kurie, atsižvelgdami į svorį, Jums dar už tai ir sumokės. Pas atliekų tvarkytojus pakliuvusios medžiagos vėl grįžta į rinką ir tarnauja žmonėms kaip nauji produktai. Beveik visos medžiagos, iš kurių pagamintas akumuliatorius, yra perdirbamos ir panaudojamos dar kartą – skalbimo miltelių, trąšų gamybai ir kitiems gaminiams.
Švino rūgštiniai akumuliatoriai - tai atliekos, turinčios daug pavojingų cheminių medžiagų: sunkiųjų metalų ir elektrolito. Netinkamai tvarkomų senų akumuliatorių irimo proceso metu ar pažeidus akumuliatoriaus korpusą, į aplinką išsiskiria daug pavojingų medžiagų. Pavojingos medžiagos užteršia gruntinius vandenis, nuodija dirvožemį, augalus, daro žalą žmogaus sveikatai. Dėl sunkiaisiais metalais ir kitomis pavojingomis medžiagomis užterštos aplinkos daugėja odos infekcijų, onkologinių bei kvėpavimo takų ligų, kraujotakos, imuninės, nervų sistemos bei kitų sutrikimų.