Tokią išvadą padarė Valstybės kontrolieriai, atlikę auditą, kuriuo buvo siekta įvertinti, kaip 2011 - 2013 metais šalyje buvo organizuojamas neformalusis mokinių švietimas. Paaiškėjo, kad Lietuvoje neužtikrinamas vienodas neformaliojo švietimo prieinamumas visiems mokiniams, esamas finansavimo mechanizmas neskatina jo plėtros, nepakankamai užtikrinama šio švietimo kokybė.
Auditoriai konstatuoja, kad šalyje nepakankamai išplėtotas ir netolygus neformaliojo mokinių švietimo įstaigų tinklas (ypač mažesniuose miesteliuose ir kaimo vietovėse), trūksta veiklų įvairovės (vyrauja muzikos ir sporto krypčių ugdymo programos), neužtikrinamos vienodos galimybės visiems mokiniams dalyvauti neformaliajame švietime, o esamas finansavimo mechanizmas neskatina veiklų pasiūlos augimo ir šio švietimo įstaigų tinklo plėtros. Apie 90 proc. jų susitelkusios didžiuosiuose šalies miestuose arba rajoninių savivaldybių centruose, todėl mokiniams iš atokesnių nuo centro mokyklų į jas nuvykti yra problemiška. Be to, savivaldybėse neformaliojo švietimo veiklose dalyvaujančių mokinių skaičius gerokai skiriasi (nuo 4 iki 61 proc.).
Auditoriai konstatuoja, kad šalyje nepakankamai išplėtotas ir netolygus neformaliojo mokinių švietimo įstaigų tinklas (ypač mažesniuose miesteliuose ir kaimo vietovėse), trūksta veiklų įvairovės (vyrauja muzikos ir sporto krypčių ugdymo programos), neužtikrinamos vienodos galimybės visiems mokiniams dalyvauti neformaliajame švietime, o esamas finansavimo mechanizmas neskatina veiklų pasiūlos augimo ir šio švietimo įstaigų tinklo plėtros. Apie 90 proc. jų susitelkusios didžiuosiuose šalies miestuose arba rajoninių savivaldybių centruose, todėl mokiniams iš atokesnių nuo centro mokyklų į jas nuvykti yra problemiška. Be to, savivaldybėse neformaliojo švietimo veiklose dalyvaujančių mokinių skaičius gerokai skiriasi (nuo 4 iki 61 proc.).
Audito metu taip pat paaiškėjo, kad neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokyklų išorinio veiklos vertinimo tvarkas parengė ir patvirtino 42 proc. savivaldybių, tačiau išorinis veiklos vertinimas nebuvo atliekamas, todėl neužtikrinama kokybės priežiūra. Be to, ilgalaikės neformaliojo mokinių švietimo programos savivaldybėse rengiamos vadovaujantis bendrųjų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, kuriame nėra pateiktų konkrečių reikalavimų šių programų turiniui, mokymo metodams ir priemonėms, arba savivaldybės reikalavimus šioms programoms patvirtina savo nuožiūra, todėl šalyje nesukuriamos sąlygos mokiniams gauti panašios kokybės paslaugas.
Taip pat 48 proc. savivaldybių neužtikrinama tinkama neformaliojo mokinių švietimo įstaigų materialinė bazė ir ugdymo aplinka, o 83 proc. savivaldybių nepakanka įrangos ar priemonių kokybiškai organizuoti ugdymo procesą, todėl neformaliojo švietimo veiklos yra nepatrauklios mokiniams ir neskatina jose dalyvauti.
Valstybės kontrolė Švietimo ir mokslo ministerijai pateikė rekomendacijas, kurios visiems mokiniams turėtų padėti užtikrinti tinkamą neformaliojo švietimo kokybę ir efektyvų šiam tikslui skiriamų valstybės ir savivaldybių lėšų naudojimą.
„Draugo“ inf.