Vinco Kudirkos tilto remontas juda iš mirties taško

Tarpukariu pastatyto Vinco Kudirkos tilto per Šešupę remonto projektavimas prasidėjo, numatoma praplatinti važiuojamąją ir pėsčiųjų dalis, projektuotojai siekia išsaugoti tilto fasadinį vaizdą. D. Pavalkio nuotr.

Naumiestiečiai ir ne tik, jau seniai laukia Vinco Kudirkos vardu pavadinto tilto remonto. Ledai pajudėjo: šiuo metu rengiamas projektas, įvyko ir viešas tilto tvarkomųjų paveldosaugos darbų (remonto) projekto pristatymas projektiniams pasiūlymams aptarti.

Vinco Kudirkos tilto Kudirkos Naumiestyje šeimininkas – AB Lietuvos automobilių kelių direkcija, projektuoti remonto darbus ėmėsi UAB IHNUS Engineering. Viešo pristatymo metu pristatytas valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 138 Vilkaviškis–Kudirkos Naumiestis–Šakiai 20,461 km tvarkomųjų statybos darbų (rekonstravimo) ir Vinco Kudirkos tilto tvarkomųjų paveldosaugos darbų (remonto) projektas.

Tilto remonto projektinius pasiūlymus pristatęs projekto dalies vadovas Vilius Kryževičius informavo, kad iki viešo pristatymo iš visuomenės atstovų jokių pasiūlymų, prašymų, klausimų nebuvo gauta. Jis priminė, kad esamas tiltas pastatytas 1930–1939 m., tiltas įtrauktas į kultūros paveldo objektų sąrašą. 

Pasak V. Kryževičiaus, projektuotojas prieš pradėdamas projektavimo darbus atliko tilto per Šešupę pažaidų ir defektų nustatymus, kuriuos ir išvardijo: esamo kelio plotis (6 m) neatitinka B gatvės kategorijos kelio pločio reikalavimo (turėtų būti 6,5 m pločio). Esamas šalitilčių plotis (1,2 m) taip pat netenkina pėsčiųjų tako pločio reikalavimų – turėtų būti 1,5 m pločio. Perdangos sijų ir atramų betonas stipriai paveiktas karbonizacijos procesų. Metalinių turėklų būklė taip pat prasta: dažai atšokę, turėklai sulankstyti, nepakankamas jų aukštis. Nesandari lietaus nuvedimo sistema, taip pat pagrindinės sijos yra paveiktos korozijos, yra užfiksuota, kad vietomis yra nepakankamas apsauginis betono sluoksnis ir kita. 

„Tiltas yra kultūros paveldo saugomas, todėl esamas tilto fasadinis vaizdas bus išsaugomas pagal esamą architektūrinę išvaizdą, bus atliekami minimalūs pakeitimai, kad būtų pritaikytas prie šiuolaikinių eismo saugos reikalavimų išplatinant važiuojamą dalį bei šalitilčius, kuriais saugiai galėtų vaikščioti pėstieji“, – aiškino V. Kryževičius. 

Pristatyme dalyvavusi naumiestietė Gražina Žemaitienė pirmiausiai teiravosi, ar bus išlaikytas tilto turėklų dizainas bei kaip atrodys atitvaras tarp pėsčiųjų ir važiuojamosios dalies. V. Kryževičius paaiškino, kad konstrukcinis turėklų tipas bus išlaikytas toks pats, tarp kelio ir pėsčiųjų dalies numatomas metalinis dėžinio skerspjūvio apsauginis atitvaras. Naumiestietė teiravosi, o kas turės tvarkyti prietilčius, po tiltu esančius upės šlaitus. 

„Tos šešiakampės plytelės yra po kokių dvidešimt centimetrų storio augalų ir purvo sluoksniu. Išlikusios, aišku, ne visos. Buvo ginčai, kas turi šienauti, tvarkyti tas tilto prieigas“, – teiravosi G. Žemaitienė. 

V. Kryževičius informavo, kad numatoma atstatyti ir šlaito tvirtinimus iš buvusių autentiškų šešiabriaunių betoninių plytelių.

Atsakydami į klausimą projektuotojai informavo, kad V. Kudirkos bareljefai, esantys tilto turėkluose, liks tie patys ir iš tos pačios medžiagos. Statinio rekonstrukcijos metu numatoma automobilių eismą tiltu uždaryti ir suformuoti iš rytinės pusės sankasą ir laikiną vienos juostos automobilių tiltą su konsole pėstiesiems, eismą reguliuotų šviesoforai. Tad naumiestietis ūkininkas Edmundas Raškauskas nerimavo, kaip ūkininkams reikės pervažiuoti upę, jei bus ribojamas svoris ir sankasa bus 3,5–4 metrų pločio.

„Mums bus blogai, didžioji dalis ūkininkų technikos yra gana plati. Mes neturime kur daugiau pervažiuoti Šešupę“, – kalbėjo E. Raškauskas. 

Jis taip pat teiravosi, ar bus remontuojama likusi pėsčiųjų tako dalis, einantis iki tilto nuo autobusų stoties bei nuo miesto pusės, kadangi tako būklė, jo tvirtinimu, šiuo metu yra tragiška. 

„Ar nebūtų galima tuo pačiu projektu sutvarkyti tuos keliolika metrų likusių pėsčiųjų takų, vedančių iki tilto, skirti papildomai lėšų, kurių tikrai nedaug čia, manau, reikia. Galėtų Kelių direkcija kartu su savivaldybe spręsti tą reikalą“, – svarstė E. Raškauskas. 

Projekto dalies vadovo V. Kryževičiaus teigimu, remontuojama bus tik apie 15 metrų pėsčiųjų tako nuo esamo tilto. 

„Kol kas negalim pakomentuoti, kada planuoja Kelių direkcija atlikti ir likusios šaligatvio dalies tvarkymo darbus“, – aiškino V. Kryževičius. 

Pasak projektuotojų, tilto remonto projektavimo darbai turėtų būti užbaigti jau vasarą, gavus statybas ir tvarkybas leidžiantį dokumentą, Kelių direkcija galimai jau šiemet ieškos rangovų, tai realūs tilto remonto darbai galėtų prasidėti kitais metais. 

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip kovoti prieš žiaurų elgesį su gyvūnais?

klausimelis 04 26Mindaugas iš Zapyškio:

Nepriklausomai, kur laikomas šuo, ant grandinės ar voljere, reikia jam sudaryti sąlygas. Nelaikyčiau žiauriu elgesiu su gyvūnu, jei jis ant grandinės gali lakstyti po visą kiemą. Kartais grandinė gali suteikt šuniui daugiau laisvės nei gyvenimas voljere. Manau, ir dabar yra numatytos pakankamai griežtos bausmės kovai prieš žiaurų elgesį su gyvūnais, nes, kiek žinau, yra ir baudžiamoji atsakomybė – laisvės atėmimo bausmė.

klausimelis 04 26 2

Lina iš Šakių:

Manau, kad pririšti šunį prie grandinės nėra blogai, bet tokie įvykiai, kai norima jais atsikratyti itin žiauriais būdais, yra netoleruotini. Jei jau nėra galimybės ar noro laikyti šuns ar katės, galima kreiptis į gyvūnų globos įstaigas, bet ne kažkur išvežt ir atsikratyt. Manau, kad už žiaurų elgesį su gyvūnu bauda nuo 200 iki 1 tūkst. eurų jau būtų žmogui bausmė.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.