Mokyklos direktorius Mindaugas Venckūnas (kairėje) pasidžiaugė, kad savivaldybė labai skatino imtis kol kas pačio didžiausio projekto „Varpo“ mokyklos istorijoje – įrengti gamtamokslinę laboratoriją ir modernų IT kabinetą. D. Pavalkio nuotr.
„Kai aplinka tokia moderni, tai noras dirbti mokytojams bei mokiniams, atrasti gamtos mokslų žavesį kur kas didesnis“, – kalbėjo visus sveikindamas mokyklos vadovas.
Simboliška, kad juostelę perkirpti mokyklos vadovui padėjo rajono savivaldybė meras Edgaras Pilypaitis, nes savivaldybei teko beveik tikrąja šio žodžio prasme įšokti į važiuojantį „Kokybės krepšelio“ traukinį. Rajono vadovas prisiminė ne visai lengvą šio projekto kelią, nes „Kokybės krepšelio“ lėšos atėjo tuomet, kai savivaldybės biudžetas jau buvo suplanuotas ir reikėjo kuo skubiau sureaguoti, tačiau savivaldybės administracija šį iššūkį įveikė – sugebėjo surasti finansinių resursų prisidėti (kiek daugiau nei 55 tūkst. eurų). Meras pasidžiaugė, kad įsigyta įranga tikrai tarnaus ne vienerius metus ir ne vienai mokinių kartai.
„Linkiu atrasti tinkamą, racionalų ir efektyvų laboratorinės įrangos panaudojimą, o pažangiais mokymosi metodais ir priemonėmis linkiu užkrėsti kuo jaunesnių klasių mokinius“, – sakė E. Pilypaitis.
M. Venckūnas savo ruožtu pasidžiaugė, kad savivaldybė labai skatino imtis šio projekto, prireikus patarė, nes tai buvo kol kas pats didžiausias projektas „Varpo“ mokyklos istorijoje.
„Beveik 200 tūkst. eurų panaudoti tikslingai, sumaniai, toliaregiškai buvo iššūkis visiems, ypač „Kokybės krepšelio“ darbo grupei, bet viską įveikėme ir esu dėkingas visai mokyklos bendruomenei už palaikymą“, – kalbėjo direktorius ir sakė esąs įsitikinęs, kad laboratorija tarnaus ne tik „Varpo“ mokyklos bendruomenei, bet ir visiems rajono moksleiviams, su kuriais žadama mielai bendradarbiauti.
Chemijos mokytoja Irmina Banevičienė pasidžiaugė, kad nuo šiol mokykla tikrai turės vietą, kurioje vaikai galės eksperimentuoti ir atlikti įvairius darbus: „Didžiulis privalumas vienoje vietoje turėti reikalingas priemones, įrangą, medžiagas. Su aštuntokais ir būrelio vaikais laboratoriją jau išbandėme, bet didžiausią susižavėjimą ja vis dėlto išreiškė pradinukai.“
O kadangi laboratorija skirta eksperimentuoti ir darbuotis, visi svečiai buvo pakviesti išbandyti atradimų džiaugsmą ir slaptu nematomu, bet, kaip patikino, nepavojingu tirpalu baltame popieriaus lape teko parašyti po linkėjimą. Ką kiekvienas palinkėjo, išryškėjo tik po pusvalanduko…
Chemijos „pamoką“ keitė informacinių technologijų „pamoka“. Antrajame mokyklos aukšte įrengtas naujasis informacinių technologijų kabinetas. Jame 30 darbo vietų, o mokytojai ir mokiniai darbuosis naudodamiesi skaitmenine ugdymo platforma Forward „Metų laikai“. Kabinete galės mokytis įvairaus amžiaus mokiniai – tiek per pamokas, tiek būrelių užsiėmimų metu.
„Bandysime taikyti netradicinį ugdymą ir žiūrėsime, kiek tai pasiteisina, kiek pakelia ugdymo kokybę“, – kviesdamas svečius prisėsti ir išbandyti darbo vietas kalbėjo mokyklos vadovas.
Gamtamokslinės laboratorijos įrengimas kainavo 14 tūkst. 61 eurą, o informacinių technologijų klasei įrengti buvo skirta 21 tūkst. 108 eurai „Kokybės krepšelio“ lėšų. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis prisidedant savivaldybei. Gamtamokslinės laboratorijos statybiniai darbai užtruko gerus tris mėnesius, o informacinių technologijų kabineto įrengimas – perpus trumpiau.
Siekia gerinti mokinių ugdymosi pasiekimus
Visa „Kokybės krepšelio“ koncepcija remiasi siekiu įdiegti duomenimis grįstą kokybės kultūrą ugdymo įstaigose. Pirmajame projekto etape dalyvavo 180 bendrojo ugdymo mokyklų, atrinktų į dvi tikslines grupes: 30 mokyklų, turinčių stiprią geros mokyklos požymių raišką ir 150 mokyklų, turinčių silpną geros mokyklos požymių raišką. Pastarojoje kategorijoje buvo ir septynios Šakių rajono ugdymo įstaigos. Antrajame projekto etape dalyvauja 90 bendrojo ugdymo mokyklų, tarp kurių pateko ir Šakių „Varpo“ mokykla. Tikimasi, kad kai jau užkurtas mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimo variklis, jis toliau veiks nešdamas rezultatus tęsiant veiklas, naudojant šiuolaikiškas erdves ir įsigytas priemones. Iš esmės šis projektas yra svarbi iniciatyva, kuri skatina Lietuvos mokyklų atsinaujinimą visomis prasmėmis ypač regionuose, kur ugdymo kokybės siekius riboja nepakankamas finansavimas, jos turi mažiau lėšų ir galimybių modernizuoti ugdymą. Mokykloms skiriamos tikslinės lėšos veiklos tobulinimo planui įgyvendinti per dvejus mokslo metus. Projekto trukmė – 2019–2023 metai. Iš viso projektui skirta 30 mln. 324 tūkst. 200 eurų. „Kokybės krepšelis“ yra tikslinė valstybės dotacija, suteikiama išimtinai mokinių pasiekimams gerinti.
Lina Morkūnienė