Lietuvos aviakonstruktorių federacijos vadovas Arvydas Šabrinskas kalbėjo, kad skrendama ne vien pasižvalgyti po Lietuvą, bet ir suburti pilotus, kad išbandytų savo jėgas skraidymo varžybose. G. Bernotienės nuotr.
Liepos 17 d. Valenčiūnų aerodrome iš įvairių Lietuvos miestų suskrido pilotai dalyvauti Lietuvos aviakonstruktorių federacijos kasmetiniame renginyje „Ralis aplink Lietuvą“, kuris organizuojamas jau daugiau nei 20-ą kartą.
„Čia yra patogu, čia yra draugai, čia yra benzinas, mes pasitarėm ir leidžiamės ten, kur mūsų laukia“, – apie sprendimą kilti iš Valenčiūnų aerodromo pasakoja Lietuvos aviakonstruktorių federacijos vadovas Arvydas Šabrinskas bei jo kolega Stanislovas Keparutis.
Nutūpdami daugelyje Lietuvos takų bei aerodromų pilotai skrido į Palangą, kur kolona prasklendė virš jau 21-ąjį kartą rengtų „Aurum 1006 km lenktynių“. Pilotų susibūrime buvo skrendama ne vien tik pasigrožėti dailiais Lietuvos kraštovaizdžiais, bet ir išbandyti savo jėgas surengtose skraidymo varžybose, kuriose vertinama tikslus nusileidimo laikas bei tūpimo koordinatės. Su vienviečiais, dviviečiais ar keturviečiais lėktuvais, kurių vidutinis greitis 150 km/h, į dangų pakilo šeši pilotai. Kitose stotelėse jų prisijungė dar daugiau. Varžybos bei skrydis į Palangą buvo finansuojamas iš projektui skiriamų varžybų lėšų ir asmeninio pilotų indėlio.
Programa tuo nesibaigė – liepos 18 d. grupė pilotų skrido į Judrėnus, miestelį Klaipėdos rajone, dalyvauti šventėje, skirtoje transatlantiniam „Lithuanica“ skrydžiui paminėti, kur buvo pagerbtos 87-osios Dariaus ir Girėno skrydžio ir lakūnų žūties metines.
„Draugo“ inf.