Kai nustoja augti mokytojai, nustoja augę ir jų mokiniai

snipieneAsta GVILDIENĖ
 
Spalio 14 dieną Šakių „Žiburio“ gimnazijoje vyko baigiamoji projekto „Lyderių laikas 2“ konferencija „Mokyklos kaita lyderių laiko projekto kontekste“. Joje buvo aptarti realūs projekto darbai, iniciatyvos ir šiandienos iššūkiai, pasidalinta mintimis, kas pasikeitė rajono švietimo bendruomenėje ir kas dar galėtų keistis.
 
Nuotr. Stažuotės metu, N. Šnipienė pavydėjo škotams bendro susitarimo – dirbti vardan vieno tikslo, ir didžiavosi savo komanda, Lietuvoje tokį patį projektą įgyvendinančia gerokai anksčiau, nuo 2004 metų.
 
Pasak projekto „Lyderių laikas 2“ koordinatorės Plokščių mokyklos – daugiafunkcio centro direktorės Nijolės Bitinienės, jei susitikę prieš metus konferencijos dalyviai kalbėjo apie projekto pradžią -  įžvalgas ir idėjas, tai šiandien galima pasidžiaugti tuo, kas pasikeitė mūsų rajono švietimo bendruomenėje ir kas dar galėtų keistis. Pagrindinės projekto idėjos tapo kiekvienos mokyklos siekiamybe, dabartiniams ir būsimiems švietimo lyderiams kuriama palanki aplinka veikti, tobulėti ir mokyti kitus.  

Projekte „Lyderių laikas 2“ dalyvavo penkios pilotinės rajono mokyklos – Šakių „Žiburio“ ir Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijos, Plokščių mokykla – daugiafunkcis centras, Sintautų pagrindinė ir Kriūkų mokyklos. Švietimo lyderystės studijose tobulinosi vienuolikos rajono mokyklų atstovai. Kitos mokyklos įsijungė bendradarbiaujant mokytojams.

Pasak N. Bitinienės, projekto vizija – mokykla kiekvieno mokinio sėkmei, įpareigojo, kad mokykloje  būtų pastebėti ne visi vaikai, o kiekvienas vaikas. Mokytojų veikla – tai raktas į sėkmingą mokinių gyvenimą, sėkmingą visuomenės ateitį. Kas turėtų pasikeisti mokykloje, kad mokinys pajaustų sėkmę? „Pirmiausiai turi pasikeisti mokytojo požiūris. Mokytojas turi pradėti tikėti mokiniu, džiaugtis net ir mažais jo žingsneliais ir pasitikėti pačiu savimi - kad jis turi ir gali dirbti vardan mokinių sėkmės“, - teigė projekto koordinatorė.

Projekto eigoje buvo išgrynintos dvi kryptys, kuriose tam tikros veiklos buvo orientuotos į savivaldybės ir  švietimo įstaigų stiprinimą bei mokyklų tarpusavio bendradarbiavimą. N. Bitinienės teigimu, mokyklos pasidarė atviresnės, noriai dalijosi savo patirtimi, susikūrė mokyklų vadovų pavaduotojų metodinis būrelis, atnaujinta savivaldybės švietimo metodinės veiklos sistema su nauja koordinacine grupe, pastebėtos atviresnės mokytojų iniciatyvos mokymuisi, organizuotos savivaldybės dienos Šakių „Žiburio“ gimnazijoje ir Kriūkų mokykloje.

Ateityje planuojama įkurti Švietimo plėtotės ir pagalbos centrą, kuris išplėstų švietimo pagalbos paslaugas, atsirastų sąlygos koordinuoti savivaldybės mokytojų mokymąsi, todėl mokymasis būtų daug efektyvesnis, atsirastų metodinės veiklos, mokinių ir jų  tėvų bendradarbiavimo koordinavimas, efektyvus švietimo aplinkos atnaujinimo planavimas, švietimo projektų rengimas ir vykdymas. Kad tokios institucijos savivaldybei reikia, neabejojama nė vienoje švietimo įstaigoje.

„Tarp mokyklų ir mokytojų vyksta geranoriška partnerystė. Kuriasi nauja bendradarbiavimo kultūra. Auga lyderystė. Ir nors įgyvendinant šį projektą nebuvo įrengtas joks fontanas, nenutiesta nė metro šaligatvio, nenudažyta nė viena siena, nepastatytas nė vienas namas, tačiau pagrindinis siekis – inicijuoti mokytojus veikti ir skatinti mokytojų lyderystę – pasiektas, - projekto rezultatus vardijo N. Bitinienė. -  Dabar labai svarbu – nenustoti augti, nes kai nustoja augti mokytojai, nustoja augę ir jų mokiniai.“

Konferencijoje dalyvavusi projekto vadovė Rasa Šnipienė pristatė mūsų rajono savivaldybę bendrame projekto kontekste ir pasidalijo mintimis, ko pavydi Škotijos švietimo darbuotojams ir kodėl didžiuojasi dirbdama Lietuvoje. „2004 metais, po Nepriklausomybės euforijos vėl visiems sugrįžus į savo vienkiemius, buvo pastebėta daug baltų dėmių mūsų švietimo ugdymo srityje, prisiminė R. Šnipienė. – Tai paskatino  susėsti prie vieno stalo, kalbėtis ir ieškoti bendradarbiavimo formų, skatinti lyderystės idėją. Lyderis – tai nebūtinai vadovas. Juo gali būti kiekvienas.“

Pirmasis projekto „Lyderių laikas“ etapas buvo vykdomas nacionaliniame kontekste ir buvo skirtas sukurti švietimo atnaujinimo aplinką. Jo metu atlikti įvairūs tyrimai, organizuoti nacionaliniai švietimo lyderystės forumai, sukurti mokymosi modeliai, parengti dokumentai ir metodinė medžiaga, išleistos ir pristatytos knygos. Antrasis etapas buvo skirtas visų lygmenų - nacionalinio, savivaldybių ir mokyklų švietimo atstovų mokymuisi, švietimo lyderystės raiškai, stažuotėms į kitas savivaldybes, užsienio švietimo įstaigas.

Prieš tris savaites dalyvavusi stažuotėje Škotijoje, projekto vadovė pamatė, jog ten pilotavo tas pats projektas, kurį mes vykdome jau dešimt metų. Jie naudoja net gi tą patį šūkį - „Lyderiu gali būti kiekvienas!“, kuris naudojamas ir pas mus. „Labai didžiuojuosi savo komandos pasiektais rezultatais, tik man skauda, kad Lietuvoje nėra tokio susitarimo iš viršaus, kaip Škotijoje. Ten išėjo raportas ir visi tikslingai dirba vardan vieno tikslo – vaiko“, - kalbėjo R. Šnipienė.

Konferencijoje dalyvavo gausus  visų rajono švietimo įstaigų atstovų būrys, rajono valdžia, savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus specialistai, projekto koordinacinės ir projekto konsultantų grupių nariai.  Mintis apie šiandienos lyderystės iššūkius išsakė laikinai rajono savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjo pareigas einantis Elvydas Pauliukėnas. Savo įžvalgas apie savivaldybės švietimo kaitą pateikė rajono savivaldybės vicemerė Rima Rauktienė. Apie ryškiausius švietimo iššūkius ir tendencijas kalbėjo konferencijos svečias Aurimas Juozaitis.

Rajono savivaldybės meras Juozas Bertašius gėlių puokštes įteikė keturioms daugiausiai prie projekto „Lyderių laikas 2“ prisidėjusioms moterims  - R. Šnipienei, Panevėžio pedagogų švietimo centro direktorei Astai Malčiauskienei, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros Mokyklų veiklos kokybės išorės vertinimo skyriaus vedėjai Snieguolei Vaičekauskienei ir N. Bitinienei. Šakių „Žiburio“ gimnazijos moksleiviai susirinkusiesiems parodė kompoziciją „Donelaičio pamokos“ (režisierė Vilija Meškaitienė).

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Ar sunku būti mama?

klausimelis 05 03Kristina iš Girėnų:

Sunku, nes tai didžiulė atsakomybė ir didžiulis iššūkis. Pati užauginau tris vaikus. Didžiuojuosi jais, nes jie visi pasiekė savo tikslus, visi baigė aukštuosius. Dabar džiaugiuosi penkiais anūkais. Manau, kad šiuolaikinės mamos daugiau leidžia savo vaikams nei priklausytų. Gal todėl, kad dabar daugiau galimybių, technologijų amžius, vaikai nė žingsnio be telefono. Reikėtų griežčiau į tai pažiūrėti, nustatyti ribas. 

klausimelis 05 03 2

Erika iš Šakių:

Fiziškai sunku, nes turiu du mažus vaikus, o šiaip tai labai faina. Nežinau, kaip dar prasmingiau galima užpildyti motinystę. Žiūrint, kas darosi pasaulyje, neramu dėl vaikų ateities, norisi juos augint burbule ir apsaugoti. Mūsų mamos sako, kad joms buvo sunkiau mus auginti, nes nebuvo tiek sukurta technologijų, kurios šiandien labai palengvina vaikų priežiūrą, tačiau buvo daugiau artimesnio bendravimo.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.