Dėl nuolat byrančių autobusiukų siūlo spausti ministeriją

mokyklinis iveco
„Iveco Daily“ autobusiukai kritikuojami akcentuojant, kad jie ir nesaugūs vežioti vaikams, ir nepritaikyti žvyrkeliais važinėti, ir nuolat genda. D. Pavalkio nuotr.

Gintarė MARTINAITIENĖ

Ne pirmą kartą garsiai prabylama apie mokyklinius autobusiukus „Iveco“, kurie ypač dažnai genda, nepritaikyti nei saugiai vaikams vežti, nei žvyrkeliais važinėti. Antradienį vykusio Kontrolės komiteto posėdžio metu tarybos narys Bernardinas Petras Vainius siūlė „kažką daryti savivaldybės mastu“, gal ministerijai raštą surašyti, nes tokie autobusiukai kaip „Iveco“, sakė B. P. Vainius, ne kas kita, o parodija.

Ši problema paliesta ir rajone viešint švietimo, mokslo ir sporto ministrei Jurgitai Šiugždinienei. Tuomet apie „Iveco“ autobusiukus prabilo vicemeras Darius Jakavičius bei Kudirkos Naumiesčio gimnazijos direktorius Romas Eikevičius. Vicemeras aiškino: ypač jaunesnio amžiaus vaikams šie autobusiukai visai netinkami, nes nei kėdutės ar sėdynės paaukštinimo nėra  kaip padėti, nei saugos diržų nėra.

„Reikia suvokti, kad ne bet ką, bet vaikus vežame“, – sakė vicemeras.

„Geriau jau išvis neturėti... Iš krovininio autobuso perdarytas hibridas, visai netinkamas mūsų keliais važinėti“, – susitikime su ministre sakė R. Eikevičius.

Ministrė nelabai ką šiuo klausimu galėjo pasakyti, tik patikino: „Įsirašysim šią problemą, pasikalbėsim.“ Ji manė, kad šiemet šalies mokyklos galbūt ne „Iveco“ markės autobusiukus gavo, tačiau būtent šie autobusiukai rudenį pasiekė šalies ugdymo įstaigas.

„Švietimo, mokslo ir sporto ministerija savivaldybėms perduos 36 naujus geltonuosius autobusus, kuriais bus pavėžėjami mokiniai į 36 savivaldybių mokyklas. „Iveco Daily“ 50C18 markės autobusams pirkti iš viso skirta 1,662 mln. eurų: 878 tūkst. valstybės biudžeto lėšų ir 784 tūkst. ES investicijų“, – skelbiama pranešime spaudai.

Šią savaitę apie šiuos autobusiukus prabilo Kudirkos Naumiesčio gimnazijoje dirbantis B. P. Vainius.

„Per tuos dvejus metus, ko gero, ir vėžį įvarys tie geltonieji autobusiukai, kurie perkami visiškai netinkami vaikams vežioti. Tai vienas dalykas. Jie netgi nepritaikyti važiuoti žvyrkeliais“, – sakė tarybos narys ir akcentavo, kad gimnazijos autobusiukas žvyrkeliu kasdien nudarda apie 90 km, tad nėra ir kalbos – tokiais keliais važinėti turėtų patvaresnė technika.

„Šio ryto duomenis, pravažiuota 50 tūkst. km, o jau reikia pagrindinį variklio riebokšlį keisti“, – sakė B. P. Vainius ir siūlė ministerijai pastabas rašyti bei griežtai reikalauti, kad tokie kaip „Iveco“ nebūtų perkami, nes tai visiška parodija.

Žinoma, kalbėjo jis, savivaldybės tampa įkaitėmis, nes autobusiukus perka ministerija, o čia jau lenda ir viešųjų pirkimų grimasos.

Anot tarybos nario, tai nusikalstama ne tik dėl to, kad vaikai be saugos diržų nesaugiai vežiojami, priminė ir vasarą įvykusį liūdną atvejį, kai Lukšių gimnazijos autobusiukas pateko į avariją ir, laimei, juo tuomet nevyko vaikai, bet technika dažnai genda, nuolat reikia tvarkyti. Jo manymu, tai akivaizdus lėšų švaistymas.

Aušrelė Pukinskienė palaikytų mintį atkreipti ministerijos dėmesį, bet ji pirmiau siūlo surinkti medžiagą iš organizacijų, nurodyti, kiek remontui sugaištama laiko, pinigų, kad nebūtų tik faktas, jog autobusiukai blogi.

Kad nuo vienos organizacijos tokios rašto nepateiksi, sutinka ir B. P. Vainius, nors jis patikina, kad, kalbantis su kolegomis, visur „ta problematika vienas prie vieno“.

Apie prastą „Iveco“ būklę ir kone akyse byrančią techniką, blogai veikiančią šildymo sistemą kalbėta dar 2017 m. Tuomet šiuo klausimu domėjosi ir TV laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“. Ministerijos atstovai žurnalistams žadėjo pasidomėti „Iveco Daily“ situacija, galbūt net kreiptis į juos konstravusią įmonę, tačiau, kaip matome, šį rudenį mokyklas pasiekė vėl to pačio gamintojo autobusiukai. Tiesa, informuojama, kad „dėl mokinių saugumo įrengti variklio užvedimą blokuojantys alkotesteriai, dėl patogumo – sumontuotos pneumatinės važiuoklės, geresnės oro cirkuliavimo ir šildymo sistemos.“

Važinėjantys „Volkswagen“ bei „Mercedes“ markės autobusiukais esą nusiskundimų beveik neturi, technika genda įprastai.

Savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Darius Aštrauskas svarsto, ar toks kreipimasis turėtų kokios naudos, mat jau būta pažadų ateityje pereiti prie „žalių“, tai yra elektrinių automobilių. Viliasi, kad ministrė išgirdo jau susitikimo metu išsakytas pastabas, tačiau jis sutinka, kad už kokybę kovoti reikia, mano, kad iniciatyvos B. P. Vainius galėtų imtis ir kaip savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto komiteto pirmininkas.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kodėl gegužės 1-ąją, Darbininkų dieną, žmonės nedirba?

klausimelis 04 30Ivanas iš Kriūkų:

Dievas sukūrė žmonėms pakankamai dienų darbui. Nepritarčiau siūlymui išbraukti Darbo dieną iš nedarbo dienų sąrašo. Manau, ši diena turi būt laisva, kad žmonės galėtų pasidžiaugti pavasariu, išeiti į gamtą ir pamąstyti, dėl ko aš gyvenu, ką aš duodu kitiems. Jei žmogus bus apkrautas darbais, mažiau aplink save matys. Tad laisva diena niekam nepamaišys. 

klausimelis 04 30 2

Kristina iš Keturnaujienos:

Nes priskirta prie nedarbo dienų. Kiekviena papildoma laisva diena gerai, ypač žmonėms, turintiems šeimas, be to, kiekvienas namuose turi savo darbų. Nepritarčiau, kad ją reikėtų naikinti, nebent būtų priimtas sprendimas pridėti prie atostogų dienų.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.