Ekonomikos mokytojai padės vaikams susidraugauti su euru

blozienePraėjusią savaitę vyko „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto, Švietimo ir mokslo ministerijos bei Mokyklų tobulinimo centro surengta penktoji Nacionalinė ekonomikos mokytojų konferencija, kurioje dalyvavo 153 šalies pedagogai. Tarp jų – trys mūsų rajono ekonomikos mokytojos - Daiva Palukaitienė iš Šakių „Žiburio” gimnazijos, Joana Štrimaitienė ir Rasa Blekaitienė iš Marijampolės profesinio rengimo centro Kudirkos Naumiesčio skyriaus.
 
Nuotr. J. Štrimaitienė, D.Palukaitienė (iš kairės) ir R.Blekaitienė (pirmoji iš dešinės) konferencijoje daug žinių pasisėmė iš O. Bložienės (viduryje).
 
Pasak D. Palukaitienės, kaip ir kasmet, konferencija buvo turininga, suteikusi naujų žinių tiek apie euro įvedimo teisinius ir ekonominius niuansus, tiek apie šiandieninę Lietuvos ir pasaulio ekonomikos situaciją. „Šios aktualios analizės kasmet praverčia su vyresniųjų klasių mokiniais aptariant Lietuvos ekonominę politiką, verslo perspektyvas, - teigė mokytoja. - Ko gero, didžiausią įspūdį daugeliui konferencijos dalyvių paliko psichologo Zenono Streikaus pastebėjimai, koks svarbus mokytojo vaidmuo moksleivio asmenybės formavimo procese. Kalbėdamas apie sveiką asmenybę, lektorius pažymėjo, kad jai būdingas emocinis šiltumas, kūrybingumas ir humoro jausmas. Jis kvietė nesureikšminti akademinių žinių, o mokyti vaikus žmogiško bendravimo.“

Šios konferencijos yra puiki proga vienoje vietoje susiburti visiems Lietuvos ekonomikos mokytojams siekiant bendrų tikslų. Juk mokytojų vaidmuo yra vienas svarbiausių ugdant mokinių finansinį išprusimą ir klojant pamatus tvariam Lietuvos ekonomikos augimui. Įvedus eurą, vaikams bus sunku perprasti valiutų santykį, tad jiems gali kilti keblumų vertinant naujas prekių ir paslaugų kainas, perspėja Lietuvos ekonomikos mokytojai.

„Mažai žinių apie valiutos keitimą turintiems moksleiviams kyla grėsmė pervertinti savo finansines galimybes, kadangi prekės iš pirmo žvilgsnio atrodys pigesnės. Matydamas, kad, pavyzdžiui, ledų porcija kainuoja 20 centų vietoje lito, vaikas gali pagalvoti, kodėl nenusipirkus dešimt porcijų vietoje vienos. Ir taip vienu sykiu išleisti visus savo kišenpinigius. Tad būtina kuo dažniau kalbėti su moksleiviais apie tai, ką išties tie 20 centų po Naujųjų metų reikš, kaip sėkmingiau laviruoti tarp turimos pinigų sumos ir savo poreikių“, - pažymėjo „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto Lietuvoje vadovė O. Bložienė.

Dėl šių priežasčių ekonomikos pamokose euras taps gerokai svarbesne tema. Mokytojų apklausos duomenimis, 95 proc. pedagogų planuoja papildyti ekonomikos pamokų programą tema apie naująją valiutą. Tačiau net beveik 60 proc. ekonomikos mokytojų pasigenda tinkamos informacijos apie tai, kaip padėti moksleiviams lengviau adaptuotis prie euro. Dauguma pasiryžę metodinės medžiagos ieškotis patys.

„Draugo“ inf.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kodėl gegužės 1-ąją, Darbininkų dieną, žmonės nedirba?

klausimelis 04 30Ivanas iš Kriūkų:

Dievas sukūrė žmonėms pakankamai dienų darbui. Nepritarčiau siūlymui išbraukti Darbo dieną iš nedarbo dienų sąrašo. Manau, ši diena turi būt laisva, kad žmonės galėtų pasidžiaugti pavasariu, išeiti į gamtą ir pamąstyti, dėl ko aš gyvenu, ką aš duodu kitiems. Jei žmogus bus apkrautas darbais, mažiau aplink save matys. Tad laisva diena niekam nepamaišys. 

klausimelis 04 30 2

Kristina iš Keturnaujienos:

Nes priskirta prie nedarbo dienų. Kiekviena papildoma laisva diena gerai, ypač žmonėms, turintiems šeimas, be to, kiekvienas namuose turi savo darbų. Nepritarčiau, kad ją reikėtų naikinti, nebent būtų priimtas sprendimas pridėti prie atostogų dienų.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.