baneris leidinys

mogenieneZyplių dvare praeitą savaitę nedidelė moterų grupė dalyvavo konfliktų ir streso valdymo seminare. Kaip pastebėti ir įveikti prasidedančius konfliktus bei apie streso prevenciją pasakojo lektorė Laima Mogenienė.
 
Nuotr. Lektorė L. Mogenienė teigė, kad nei vieno žmogaus negalima „nurašyti“, nes mes visi kasdien keičiamės.
 
Moterys ne tik susipažino su pagrindiniais konflikto etapais, jos buvo paskatintos į dažną žmonių santykių problemą pažvelgti kitu kampu, analizuoti priežastis, kurios kartais būna visai kitokios, nei atrodo iš pradžių. „Jei jūs esate vadovas ir jūsų pavaldiniai skaudžiai reaguoja į kritiką, galbūt net apsipila ašaromis, turėtumėte pamąstyti, kas yra ne taip. Galbūt žmogus mano, kad priekaištai dėl jo darbo yra neteisingi, nes jis iš pat pradžių neturėjo pakankamai informacijos apie užduotį? Gal jūs pasirinkote ne tą kalbėjimo toną?“ - aiškino lektorė, kuri mano, kad, jei su žmonėmis bendraujame tinkamai, jie neturėtų įsižeisti. L. Mogenienė privertė susimąstyti, ar ne per dažnai dėl kilusių konfliktų esame linkę suversti kaltę kitiems, nors teoriškai ir žinome posakį, kad pasaulį reikia keisti pradedant nuo savęs.

Įvairias įmones ir organizacijas konsultuojanti L. Mogenienė teigė, kad tas, kuris siekia taikos yra stipriausias. „Ne tas, kuris kovoja, o tas, kuris sugeba paminti emocijas ir nori ieškoti išeities, kad abiems pusėms būtų gerai“,- teigė lektorė.

Susirinkusioms moterims ji aiškino, kad negalima nurašyti nei vieno žmogaus, nes mes visi keičiamės kiekvieną dieną. „Žmogus nesikeičia tik tada, kai jis yra miręs. Galbūt yra piktas kaimynas, kuriuo visi skundžiasi. Kyla pagunda teigti: „Ai, jis niekada nepasikeis“. Tačiau tai klaidingas mąstymas, kuris jūsų niekur nenuves ir tikrai nepadės pagerinti santykių. Prisiminkite žinomą patarlę: kaip šauksi, taip atsilieps“,- aiškino L. Mogenienė.

Kalbėdama apie stresą lektorė akcentavo, kad kiekvienas turėtų atlikti stresinių situacijų inventorizaciją ir numatyti, kas kelia stresą, o tada pasistengti apsvarstyti, ką mes patys galime padaryti, kad situacija iš esmės pasikeistų. Dažnai, ėmęsi atitinkamų atsargumo priemonių, galime užbėgti galimam stresui už akių. „Be to, norėčiau priminti, kad, kai smegenys turi per didelį krūvį, reikia nevengti fizinio judesio, tai padeda atsipalaiduoti. Be to, būtina plėsti savo socialinių ryšių ratą. Draugai, bičiuliai labai padeda kovoti su stresu - aplinkos palaikymas padeda pasijausti tvirtesniems“,- aiškino L. Mogenienė.
 
„Draugo“ inf.

Komentuoti

Apsaugos kodas
Atnaujinti

Prenumeruok E-laikraštį!

Reklama


traders-group

Esam Zanavykai


lietuva mes

esam zanavykai

Orai Šakiuose

Jei pageidaujate išsamesnės orų prognozės, paspauskite ant paveikslėlio.

Mūsų draugai

 

srtfondas

   

musu_laikas
 
 

 


Paskutinės naujienos


UAB "Daugtaškis" 2008-2016 Visos teisės saugomos