Kelininkai jau pasiruošę gatves vaduoti nuo sniego ir ledo

staugaitis keliu prieziura
Šakių meistrijos vyr. inžinierius Aurimas Staugaitis (kairėje) ir kolega Remigijus Gudaitis tvirtina, kad šaltajam sezonui pasiruošta – septyni sniego valymo automobiliai išvažiuos į gatves vos prasidėjus snygiui. D. Pavalkio nuotr.

Lina POŠKEVIČIŪTĖ

Vairuotojai jau pasikeitę vasarines padangas žieminėmis, šaltajam sezonui pasiruošę ir kelininkai: sandėliai užpildyti kelių, gatvių barstymui skirta druska, o kalbinti Vilkaviškio kelių tarnybos Šakių meistrijos kelininkai sako už žiemą atsakyti negalintys, tačiau ankstyvas šaltukas ar netikėtai iškritęs sniegas nebus jokia staigmena – jie tam pasiruošę.

Praėjusį ketvirtadienį apsilankius Šakių meistrijoje pasitinka jau pusę metų įmonėje dirbantis padalinio vadovas vyr. inžinierius Aurimas Staugaitis, apie pasiruošimą artėjančiai žiemai ilgamete patirtimi sutinka pasidalinti ir inžinierius Remigijus Gudaitis. Kelių priežiūros darbus Šakių mieste bei rajone vykdantys Šakių meistrijos kelininkai šiemet žiemos sezoną pradėjo spalio 29d., kuomet barstytuvas vyko barstyti valstybinės reikšmės krašto kelio Vilkaviškis–Kudirkos Naumiestis–Šakiai.

Pirmiausiai A. Staugaičio teiraujamės, kokie tie mūsų rajono keliai?

„Palyginus su kitais rajonais, mūsų rajono keliai yra geri, – į klausimą net nesudvejodamas atsako A. Staugaitis. – Ukmergėje mieste važiuoji – duobė ant duobės. Lyginant su visa Lietuva, manau, vieni iš geriausiai prižiūrėtų.“

Kelininkai pirmiausiai parodo jau paruoštus druskos ir smėlio barstytuvus, sako, kad šių mechanizmų iš viso įmonėje yra septyni.

„Kai šiltėja žiemos ir mažiau sniego, rečiau prireikia keliuose greiderių“, – pastebi jau 16 metų įmonėje dirbantis R. Gudaitis, pridurdamas, kad technikos parkas yra reguliariai atnaujinamas, o turima technika yra nuolat prižiūrima, paremontuojama.

Einame apžiūrėti sandėlių, kuriuose – tonos kelių barstymui skirtos druskos. Pasak R. Gudaičio, druską „Kelių priežiūra“ pirko kaip ir ankstesnį sezoną – iš Maroko, tad ir šiemet druskos sandėliai užpildyti. Šiuo metu Šakių meistrijos sandėliuose yra paruošta apie 1,5 tūkst. tonų smėlio–druskos mišinio ir daugiau kaip 1 tūkst. tonų druskos atsargų. Pasak R. Gudaičio, šiandien kelių barstymas druska – vis dar pagrindinė priemonė apsaugant vairuotojus nuo slidžių kelių.

„Krašto kelius barstome vien gryna druska, kuri yra drėkinama natrio arba kalcio chlorido tirpalu. Rajoninės reikšmės kelius barstome druskos ir smėlio mišiniu, – aiškina R. Gudaitis. – Kiekvienas žiemos sezonas skiriasi. Ypač nepalankūs besikeičiantys oro ciklai: kai atšąla, po to atšyla, prasideda krituliai. Jau geriau, kai neigiama temperatūra nuolatos laikosi.“

Šakių meistrija prižiūri daugiau nei 529 km valstybinės reikšmės kelių, iš jų 181 km žvyrkelių.

Pašnekovai primena, kad, vadovaujantis eismo intensyvumu ir kelių svarba, žiemos priežiūros darbai Lietuvoje skirstomi į penkis priežiūros lygius. Šakių rajone įmonė kelius prižiūri pagal tris priežiūros lygius: trečią, ketvirtą ir penktą. Pirmo ir antro priežiūros lygio kelių Šakių rajone nėra.

Didžiausias dėmesys skiriamas krašto keliams (prižiūrimi pagal 3 priežiūros lygį). Jų Šakių meistrija prižiūri beveik 143 km. Trečio priežiūros lygio kelius kelininkai nuvalo ir pabarsto iki 8 val. ryto. Šiuose keliuose budi, valo sniegą bei barsto slidumą mažinančias medžiagas nuo 4 iki 19 val. Trečio priežiūros lygio keliai yra tie, kurie jungia mūsų rajoną su Kaunu, Vilkaviškiu, Jurbarku, Pilviškiais ir pasieniu – Ramoniškiais.

Ketvirto priežiūros lygio (rajoninių kelių) prižiūrima 126,5 km (pavyzdžiui, Lukšiai–Kriūkai, Šakiai–Slavikai, Šakiai–Plokščiai ir kt.). Pagal normatyvus šiuos rajoninės reikšmės kelius privalu kelininkams nuvalyti ir pabarstyti iki 12 valandos.

Penktai kategorijai priklauso visi mažesnio eismo intensyvumo keliai su asfalto danga ir žvyrkeliai: Šakių meistrija tokių kelių su asfalto danga prižiūri daugiau nei 78 km. Šie keliai yra barstomi tik esant ypatingoms eismo sąlygoms, t. y. atsiradus itin slidžiai kelio dangai. Šiuose keliuose nuolat pabarstomos tik pavojingos įkalnės ir nuokalnės, staigūs posūkiai ir kitos pavojingos vietos.

„Ir man, kol nedirbau Kelių priežiūros įmonėje, atrodydavo, kad kartais kelininkai laiku nenuvalo, nepabarsto tų kelių. Tačiau dabar, kai viduje tarnybos esu, matau, kad yra griežtai nustatyti tie priežiūros lygiai, turime laikytis kelių valymo terminų. Prieš ketvirtą valandą ryto darbuotojai jau išvažiuoja į kelius ir stebi bei fiksuoja slidumą, temperatūrą, meistrai bei darbų vadovai stebi esamų rajone meteorologinių stotelių parodymus. Dėmesys mūsų darbui, kontrolė yra išties didelė“, – kalbėjo A. Staugaitis pridurdamas, kad Kaune, Kelių priežiūros valdymo centre, specialistai nuolat stebi Lietuvos kelių dangos būklę, meteorologines prognozes bei kelių priežiūros technikos judėjimą ir darbą Lietuvos keliuose ir jiems operatyviai perduoda informaciją apie meteorologinius pokyčius ar kitus važiavimo sąlygas lemiančius veiksmus.

A. Staugaitis dėkojo ir Vilkaviškio kelių tarnybos vadovui Vidmantui Diržiui bei meistrijos komandai, kurie sukaupta didžiule patirtimi nuolatos dalinasi su juo.

„Man tai bus pirmas žiemos sezonas šiose pareigose, tačiau Šakių meistrijos komanda yra ypač stipri, vieninga, darbuotojai darbštūs, atsakingi ir kompetentingi“, – džiaugėsi A. Staugaitis.

Pasak A. Staugaičio, pagrindinis jų darbas – nuolatinė ir periodinė kelių priežiūra ištisus metus.

„Darbų turime nuolatos: taisome duobes, greideriuojame, žvyruojame žvyrkelius, pjauname žolę, tvarkome kelių ženklus, atitvarus, renkame šiukšles, tvarkome pakelių želdinius, prižiūrime tiltus ir kt. Žinoma, papildomos pajamos iš rangos ir kelių priežiūros kitiems subjektams tam tikrą procentą veiklos užima taip pat“, – sako A. Staugaitis atskleisdamas, kad papildomos pajamos ateina prižiūrint ir rajono seniūnijų vietinės reikšmės kelius.

R. Gudaitis priduria, kad „Kelių priežiūros“ įmonėje nuolat tobulinami darbo procesai, diegiami inovatyvūs technologiniai sprendimai, kad kelininkai galėtų teikti aukšto lygio paslaugas.

„Palinkėčiau vairuotojams tradiciškai – laikytis saugaus, o ne maksimaliai leistino greičio ir būti visada budriems kelyje, o mes, kelininkai, padarysime viską, kad jūsų kelionė būtų kiek įmanoma saugesnė“, – vairuotojams linkėjo A. Staugaitis.

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip kovoti prieš žiaurų elgesį su gyvūnais?

klausimelis 04 26Mindaugas iš Zapyškio:

Nepriklausomai, kur laikomas šuo, ant grandinės ar voljere, reikia jam sudaryti sąlygas. Nelaikyčiau žiauriu elgesiu su gyvūnu, jei jis ant grandinės gali lakstyti po visą kiemą. Kartais grandinė gali suteikt šuniui daugiau laisvės nei gyvenimas voljere. Manau, ir dabar yra numatytos pakankamai griežtos bausmės kovai prieš žiaurų elgesį su gyvūnais, nes, kiek žinau, yra ir baudžiamoji atsakomybė – laisvės atėmimo bausmė.

klausimelis 04 26 2

Lina iš Šakių:

Manau, kad pririšti šunį prie grandinės nėra blogai, bet tokie įvykiai, kai norima jais atsikratyti itin žiauriais būdais, yra netoleruotini. Jei jau nėra galimybės ar noro laikyti šuns ar katės, galima kreiptis į gyvūnų globos įstaigas, bet ne kažkur išvežt ir atsikratyt. Manau, kad už žiaurų elgesį su gyvūnu bauda nuo 200 iki 1 tūkst. eurų jau būtų žmogui bausmė.


BlueYellow-baneris
 
sms
tu esi 350px
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.