Naująją tvarką mala į miltus ir vadina demokratijos imitavimu

Tiek meras Raimondas Januševičius, tiek opozicijos atstovai, aptardami sudėliotus prioritetus, sutiko, kad daugiausiai balų reikia skirti kelio ruožui Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai, mat šiam keliui daugiausiai balų suteikė ir Kelių direkcija – priešingu atveju apskritai rajonas gali likti it musę kandęs. D. Pavalkio nuotr.

Rajono valdžios atstovai, sulaukę Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) planuojamos kelių su žvyro danga programos ir asfaltuotinų kelių atrankos sąrašo, rėžė, jog tai ne kas kitas, o demokratijos imitavimas. Rajone įgyvendinant šią 2024–2028 m. programą geriausiu atveju galime turėti 15 km asfaltuotos kelio dangos.

Apie iš LAKD gautą sąrašą, kuriame 14 žvyruotos dangos atkarpų rajone, buvo kalbama tiek verslo tarybos, tiek kolegijos posėdžio metu, tiek daugelyje įvairaus pobūdžio susitikimų vėliau. Nusivylimo neslėpė nei meras Raimondas Januševičius, nei vicemeras Egidijus Peleckis. 

Anot jų, metodika nauja, prioritetai sudėlioti taip, tad rajonas iš to 14 objektų sąrašo geriausiu atveju iki 2028-ųjų galėtų turėti 15 km asfalto. Ir realiai keliamus reikalavimus atitiktų tik vienas kelio ruožas.

„Realu, kad tik 85 balus gavusi atkarpa paklius į sąrašą, tačiau jis vis tiek bus bendrame visos respublikos kelių sąraše ir iš jo bus atrenkami į pirmą dešimtuką“, – teigė R. Januševičius ir informavo, kad šiuo atveju nelieka nieko kito, kaip tik prioritetinius maksimalius 25 balus skirti tam kelio ruožui, kuriam daugiausiai, tai yra 60 balų, skyrė ir direkcija, nes priešingu atveju nė viena kita kelio atkarpa, net pridėjus maksimalią sumą, nesurinktų 85 balų.

Tad pirmasis sąraše kelio ruožas Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai (Kaimelis–Daukantiškiai).

„Tačiau neaišku, ar per tuos ketverius metus vėl nepasikeis metodika. <...> Tai demokratijos imitavimas, o ne reali mūsų įtaka“, – naują LAKD tvarką, į kurią dėta nemažai vilties, nes žadėta daugiau galių savivaldybei, peikė meras ir sutiko, kad šiuo metu prioritetai yra tokie, kokie yra, tad bus stengiamasi bent jau tuos 15 km turėti ir „susikalbėti, kad pavyktų daryti platesnį su atskirta juosta dviračiams“. Jei taip pavyktų, šis kelias įsilietų į bendrą planuojamą dviračių takų žiedą.

Apmaudo kolegijos posėdžio metu neslėpė ir tarybos narys Bernardinas Petras Vainius: „Mane nervuoja... <...> Tęstinumo nėra, todėl ir gaunasi bardakas, ir pasitikėjimo valdžia žmonėms nelieka. Bijau, kad praeis metai kiti, ir tvarkos vėl bus pakeistos.“

LAKD skelbia, kad kelių su žvyro danga  vertinimas atliktas atsižvelgiant, koks vidutinis ir krovininis metinis paros eismo intensyvumas ruože, kokia kelio dalis yra neasfaltuota, koks gyventojų ir darbuotojų ūkio subjektuose skaičius. 

Antrasis sąraše – Lukšiai–Griškabūdis kelio ruožas, toliau jau ir su savivaldybės papildomais balais rikiuotųsi Miknaičiai–Slavikai–Kiduliai, Panoviai–Naudžiai bei Rupiniai–Griškabūdis–Kudirkos Naumiestis.

„Kelių direkcija, surinkusi ir įvertinusi informaciją iš visų Lietuvos savivaldybių, sudarys galutinį asfaltuotinų kelių ruožų su žvyro danga prioritetinį sąrašą. Galutiniame prioritetiniame sąraše asfaltuotinas žvyrkelio ruožas gali surinkti iki 100 balų. Šiame sąraše projektai bus išdėstyti prioriteto tvarka pagal gautų balų sumą ir įgyvendinami pagal KPPP finansavimo galimybes“, – rašo LAKD.

ESminis talentas 2

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip sustabdyti klimato kaitą?

klausimelis 11 11Loreta iš Lukšių:

Klimatas šiltėja, bet kaip prisidėti prie kovos su klimato kaita, nežinau. Reikia švarinti gamtą, aplinką, neteršti jos. Namuose rūšiuojame atliekas, sodinam medžius. Sustabdyti klimato kaitą, manau, per vėlu. Gal pristabdyti dar įmanoma. Reiktų pereiti prie žaliosios energijos, atsisakyti šildymui naudoti kietąjį kurą. Įsigyti elektromobilį neturiu finansinės galimybės, nebent būtų kažkokios dotacijos iš valstybės. Ant dviračio dėl sveikatos taip pat jau nepersėsiu. 

klausimelis 11 11 2

Ramunė iš Vokietijos:

Manau, klimato atšilimas susijęs su dideliu šiukšlių patekimu į vandenynus, jūras. Nors ir rūšiuojame atliekas, daug jų, ypač plastikas išvežamas į trečiąsias pasaulio šalis. Turiu nuomonę ir dėl elektromobilių. Tai dar didesnės šiukšlės. O kur dėsim atitarnavusius akumuliatorius? Tas pats ir su šilumos siurbliais, vėjo jėgainėmis, jų sparnais. Kaip ir kur utilizuosime? Pati rūšiuoju atliekas, važinėju benzinu varomu automobiliu, kuris, manau, mažiau teršia, nei elektromobiliai.

europos pulsas350px

 
nuoma350px 
 
 BY GPM 350px
 
pasisupkiva drauge 350px
 
sms
tu esi 350px

lt72 3
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.