Rajono valdžios atstovai, sulaukę Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) planuojamos kelių su žvyro danga programos ir asfaltuotinų kelių atrankos sąrašo, rėžė, jog tai ne kas kitas, o demokratijos imitavimas. Rajone įgyvendinant šią 2024–2028 m. programą geriausiu atveju galime turėti 15 km asfaltuotos kelio dangos.
Apie iš LAKD gautą sąrašą, kuriame 14 žvyruotos dangos atkarpų rajone, buvo kalbama tiek verslo tarybos, tiek kolegijos posėdžio metu, tiek daugelyje įvairaus pobūdžio susitikimų vėliau. Nusivylimo neslėpė nei meras Raimondas Januševičius, nei vicemeras Egidijus Peleckis.
Anot jų, metodika nauja, prioritetai sudėlioti taip, tad rajonas iš to 14 objektų sąrašo geriausiu atveju iki 2028-ųjų galėtų turėti 15 km asfalto. Ir realiai keliamus reikalavimus atitiktų tik vienas kelio ruožas.
„Realu, kad tik 85 balus gavusi atkarpa paklius į sąrašą, tačiau jis vis tiek bus bendrame visos respublikos kelių sąraše ir iš jo bus atrenkami į pirmą dešimtuką“, – teigė R. Januševičius ir informavo, kad šiuo atveju nelieka nieko kito, kaip tik prioritetinius maksimalius 25 balus skirti tam kelio ruožui, kuriam daugiausiai, tai yra 60 balų, skyrė ir direkcija, nes priešingu atveju nė viena kita kelio atkarpa, net pridėjus maksimalią sumą, nesurinktų 85 balų.
Tad pirmasis sąraše kelio ruožas Kiduliai–Gelgaudiškis–Gerdžiūnai (Kaimelis–Daukantiškiai).
„Tačiau neaišku, ar per tuos ketverius metus vėl nepasikeis metodika. <...> Tai demokratijos imitavimas, o ne reali mūsų įtaka“, – naują LAKD tvarką, į kurią dėta nemažai vilties, nes žadėta daugiau galių savivaldybei, peikė meras ir sutiko, kad šiuo metu prioritetai yra tokie, kokie yra, tad bus stengiamasi bent jau tuos 15 km turėti ir „susikalbėti, kad pavyktų daryti platesnį su atskirta juosta dviračiams“. Jei taip pavyktų, šis kelias įsilietų į bendrą planuojamą dviračių takų žiedą.
Apmaudo kolegijos posėdžio metu neslėpė ir tarybos narys Bernardinas Petras Vainius: „Mane nervuoja... <...> Tęstinumo nėra, todėl ir gaunasi bardakas, ir pasitikėjimo valdžia žmonėms nelieka. Bijau, kad praeis metai kiti, ir tvarkos vėl bus pakeistos.“
LAKD skelbia, kad kelių su žvyro danga vertinimas atliktas atsižvelgiant, koks vidutinis ir krovininis metinis paros eismo intensyvumas ruože, kokia kelio dalis yra neasfaltuota, koks gyventojų ir darbuotojų ūkio subjektuose skaičius.
Antrasis sąraše – Lukšiai–Griškabūdis kelio ruožas, toliau jau ir su savivaldybės papildomais balais rikiuotųsi Miknaičiai–Slavikai–Kiduliai, Panoviai–Naudžiai bei Rupiniai–Griškabūdis–Kudirkos Naumiestis.
„Kelių direkcija, surinkusi ir įvertinusi informaciją iš visų Lietuvos savivaldybių, sudarys galutinį asfaltuotinų kelių ruožų su žvyro danga prioritetinį sąrašą. Galutiniame prioritetiniame sąraše asfaltuotinas žvyrkelio ruožas gali surinkti iki 100 balų. Šiame sąraše projektai bus išdėstyti prioriteto tvarka pagal gautų balų sumą ir įgyvendinami pagal KPPP finansavimo galimybes“, – rašo LAKD.