Tradicija nesikeičia – keitėsi tik starto vieta

Finišas šiemet buvo visiškai kitoks – labai greitas, nes finišuojant nebereikėjo įveikti Plokščių įkalnės. K. Kavolėlio nuotr.

Nuo to laiko, kai Šakiuose buvo surengtas pirmasis respublikinis dviračių sporto renginys, praėjo jau septyneri metai. Organizatoriai jau dabar kalba, kad vis labiau artėja apvali šios tradicijos sukaktis ir kasmet pasidžiaugia, jog Šakiai žinomi ne tik dėl krepšinio, bet jau yra tapę ir rimta dviračių sporto profesionalų ir entuziastų stotele. Sekmadienį jau aštuntą kartą įvyko dviračių plento taurė „Šakiai Grand Prix 2024“.

Renginio organizatoriai – Šakių jaunimo kūrybos ir sporto centras (JKSC) kartu su VšĮ „Plento taurė“ šiemet dalyvius pasitiko su naujove – varžybų startas ir finišas buvo Šakiuose, ne Plokščiuose.

gp2024 6Šakiečiai garbingai gynė savo miesto, kuris tapo rimta stotele tarp Lietuvos dviratininkų, garbę. D. Pavalkio nuotr.

„Finišas šiemet buvo kardinaliai kitoks – labai greitas, nes finišuojant nebereikėjo įveikti Plokščių įkalnės. Ir nors maršrutas išliko toks pat, iš esmės keitėsi varžybinė komandų taktika“, – kalba vienas organizatorių Paulius Puskunigis. Jis ir pats šiemet sėdo ant dviračio ir apsuko vieną ratą mėgėjų divizione.

gp2024 8K. Kavolėlio nuotr.

„Norėjosi pajusti tą varžybinę dvasią, startinį jaudulį, nuo dviračio visai kitaip gali įvertinti ir pačią varžybų organizacinę pusę. Ji, beje, tikrai džiugina, ypač saugumas kelyje“, – dalinasi įspūdžiais jis. Prie organizavimo labai prisideda ir kiti šio sporto entuziastai, partneriai, kurių dėl įdėto įdirbio nebereikia kasmet įkalbinėti – jie tiesiog mielai tampa svarbia šio renginio dalimi.

Šiemet, kaip ir pernai, plento taurės varžybose dalyvavo per 200 dalyvių. Kaip įprasta, dalyviai buvo suskirstyti į tris pajėgumo divizionus. Skirtumas tik tas, kad profesionalų divizionas (D1) įveikė ne du, o tris ratus – iš viso 135,8 km, o mėgėjai D3 – vieną ratą. Didelių incidentų per šias varžybas pavyko išvengti, o smulkesni, sako organizatoriai, yra įprastinė praktika. Šiemet kone spontaniškai į komandą vėl susibūrė šakiečiai dviratininkai.

gp2024 9K. Kavolėlio nuotr.

„Nors užsiregistravusių buvo ir daugiau, bet džiaugiamės tais aštuoniais, kurie startavo ir, beje, parodė puikius rezultatus“, – kalba kitas renginio organizatorius Darius Pavalkis.

Greičiausias šakietis, kuris finišavo su nugalėtojų grupe, buvo Donatas Matuza. Aktyviai sportuojantis ir „Iron man“ varžybose dalyvaujantis šakietis plento taurėje mynė pirmą kartą.

„Kai beveik kieme vyksta toks renginys, nesinorėjo jo praleisti, ne kartą pravažiuota trasa, išskyrus Plokščių bažnyčios kalną... Ką galiu pasakyti – patiko ir dar pavyko finišuoti su pagrindine grupe, – pasakoja Donatas ir priduria, kad jau kitą dieną vėl kartojo maršrutą ir apsvarstė, kaip buvo galima optimaliau paskirstyti jėgas: – Planas buvo nepaleisti lyderių. Tai teko ir grupę pavesti porą kartų, dar ir pabėgimą vytis, kas lėmė, jog reikėjo daug momentinės energijos. Bet džiaugiuosi gavęs patirties kad ir iš šio vieno važiavimo.“

gp2024 3K. Kavolėlio nuotr.

Savo amžiaus grupėje D. Matuza buvo trečias. Antrą vietą savo amžiaus grupėje užėmė kita šakietė – Justė Šilingė, prisipažinusi, kad jėgas išbandyti buvę labai smagu: „Nesu jau tokia dviratininkė, kad tokio lygio varžybose dalyvaučiau, bet patirtis labai vertinga.“

Kitas Šakių komandos narys Evaldas Ambrazaitis savo amžiaus kategorijoje buvo antras.

gp2024 4Šakių rajono meras Raimondas Januševičius. D. Pavalkio nuotr.

Šis renginys visada tampa savotiška atrakcija miestelių, kaimų, pro kuriuos driekiasi maršrutas, gyventojams. Šakių gatvėmis dar prieš startą dviračių sporto mėgėjai surengė paradą, kuriame atvykęs dvirate priemone visus pasveikino rajono savivaldybės meras Raimondas Januševičius, o kitose vietose pravažiuojantys dviratininkai buvo sutinkami mojuojant vėliavomis ir plakatais, beje, tuo metu mažieji žiūrovai linksminosi jiems skirtose estafetėse. Po Šakiuose paskelbto starto, plento varžybų dalyviai judėjo link Gelgaudiškio, kuriam atstovavo ir pats ant dviračio sėdosi miestelio seniūnas Valdas Dumčius. Nuo ten dviratininkai pasuko link Voniškių, pasiekė Plokščius, ir, įveikę įžymybe tapusį kalną, per Briedžius grįžo į Šakius.

gp2024 2K. Kavolėlio nuotr.

Žinoma, pati smagiausia renginio akimirka dalyvavusiems būna apdovanojimai, juolab kad Šakiuose jie pagerbiami unikaliais autoriniais skulptoriaus Kęstučio Dovydaičio kurtais apdovanojimais. Absoliučios įskaitos nugalėtoju tapo Olegas Ivanovas. 22-ejų metų sportininkas atstovavo „Energus“ dviračių komandai. 135,8 km distanciją sportininkas įveikė per 3 val. 2 min. 53 sek., jo vidutinis greitis 44,55 km/h. Komandinėje įskaitoje jo atstovaujama komanda taip pat tapo pirmosios vietos nugalėtoja.

gp2024 7K. Kavolėlio nuotr.

Apibendrindami sekmadienio įspūdžius organizatoriai pirmiausia džiaugėsi, kad Šakiuose kasmet įvyksta solidus sporto, ne pramoginis renginys, skatinantis sportuoti.

„Trečias divizionas tam ir skirtas – ne dalyvauti šiaip mojuojant balionėliais, o siekti rezultatų, pajusti sportinę dvasią, patirti azartą stebint rezultatų lenteles. Tai smagus iššūkis sau. O profesionalams tai rimtos reitinginės varžybos, pagal kurias susiformuoja Lietuvos dviratininkų reitingai“, – sakė P. Puskunigis.

ESminis talentas 2

Prenumeruok laikraščio el. versiją!

Orai Šakiuose

Kaip sustabdyti klimato kaitą?

klausimelis 11 11Loreta iš Lukšių:

Klimatas šiltėja, bet kaip prisidėti prie kovos su klimato kaita, nežinau. Reikia švarinti gamtą, aplinką, neteršti jos. Namuose rūšiuojame atliekas, sodinam medžius. Sustabdyti klimato kaitą, manau, per vėlu. Gal pristabdyti dar įmanoma. Reiktų pereiti prie žaliosios energijos, atsisakyti šildymui naudoti kietąjį kurą. Įsigyti elektromobilį neturiu finansinės galimybės, nebent būtų kažkokios dotacijos iš valstybės. Ant dviračio dėl sveikatos taip pat jau nepersėsiu. 

klausimelis 11 11 2

Ramunė iš Vokietijos:

Manau, klimato atšilimas susijęs su dideliu šiukšlių patekimu į vandenynus, jūras. Nors ir rūšiuojame atliekas, daug jų, ypač plastikas išvežamas į trečiąsias pasaulio šalis. Turiu nuomonę ir dėl elektromobilių. Tai dar didesnės šiukšlės. O kur dėsim atitarnavusius akumuliatorius? Tas pats ir su šilumos siurbliais, vėjo jėgainėmis, jų sparnais. Kaip ir kur utilizuosime? Pati rūšiuoju atliekas, važinėju benzinu varomu automobiliu, kuris, manau, mažiau teršia, nei elektromobiliai.

europos pulsas350px

 
nuoma350px 
 
 BY GPM 350px
 
pasisupkiva drauge 350px
 
sms
tu esi 350px

lt72 3
Mes vertiname jūsų privatumą
Mes naudojame slapukus. Kai kurie iš jų yra būtini svetainės veikimui, o kiti padeda mums tobulinti šią svetainę ir jūsų naršymo patirtį (stebėjimo slapukai). Galite patys nuspręsti, ar norite leisti slapukus, ar ne. Atkreipkite dėmesį, kad juos atmetę negalėsite naudotis visomis svetainės funkcijomis.